Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

Jolly hängig

Av Kicki Fredlund - 12 februari 2016 14:30

Jolly har varit hängig en tid. Hon har ätit dåligt och igår hade hon blodig avföring. I morse ringde jag till Gunillakliniken och fick komma på en gång.


Nu har vi just kommit därifrån.


 

Jolly ligger och väntar på att veterinären ska komma.


När blodprovet togs stod hon och viftade på svansen i ansiktet på sköterskan (som tog blodprovet i ett bakben när Jolly stod upp)


Alla mina hundar gillar att komma till veterinären.


Blodproven var ganska OK, men visade väl höga blodfetter.


Hennes hjärta är tyvärr ännu sämre än tidigare. På en skala 1-10 var det en 7:a för 1½ år sedan och nu var det 9!




 
 
Ingen bild

Ann-Marie

12 februari 2016 20:58

Det är så ledsamt att hundåren rinner ut så fort.Jag vet att man ska glädjas över tiden man får tillsammans men när sista dagen närmar sig så gör det så ont i hjärtat.
I e.m och kväll har minsta barnbarnet 8 mån.varit här själv. Baxter klarar fint att umgås med honom. Vill pussa lite på honom i början men går sedan och lägger sig där han får lungn och ro.

Kicki Fredlund

13 februari 2016 11:09

Ja, ett hundliv är inte så långt som man skulle önska.
Hur gammal är Baxter?
Det är så mysigt när hundar och ungar går bra ihop.

 
Hillevi

Hillevi

13 februari 2016 06:38

Fina Jolly. Med det hjärtat får hon ta det lugnt. Ändå är hon alert ute, det svala vädret är nog bra för henne. En härlig vår på det och sen behöver inte sommaren bli så het - det önskar jag henne.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

13 februari 2016 11:07

Jag hoppas att jag får ha henne kvar ett tag till.

 
Ingen bild

Christine

13 februari 2016 08:34

💕

 
Ingen bild

Ann-Marie

13 februari 2016 13:27

Baxter är nyss fyllda 3 år, vi har det så bra tillsammans.Han är lydig och snäll mot alla, leker fint med både tikar och andra hanar. Han är livlig och har energi till tusen och är pigg på det mesta och där emellan sover han gott.

Kicki Fredlund

13 februari 2016 17:22

Då är ju Baxter bara "barnet".

 
Ingrid

Ingrid

13 februari 2016 14:04

Hoppas att Jolly piggnar till och kan hänga med ett tag till, men ett hundliv är ju inte så långt.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

13 februari 2016 17:21

Ja, jag hoppas ju att Jolly får hänga med ett tag till.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

14 februari 2016 20:24

Ja tänk, aldrig får man vara riktigt glad...Ingen av mina jyckar har gillat veterinärer, det är då ett som är säkert..
Jag hoppas också att Jolly får vara med ett bra tag till, kan du byta foder så hon får något lite fetare o godare såhär på gamla dar, eller blir hon kanske kass i magen då? Jag kokar fortfarande hundmat själv, både till Blinka o halvsyrran som Hasse har. Framför allt för Candies skull, hon har väldigt känslig mage och har inte så stor aptit. Mina hundar har varit lika matglada som matte...konstigt va?
Vintern är återuppstånden, det var väl tur det då det nu är dags för sportloven. Nu är det fullt på lilla konsum med flyktingar, turister och bybor i en salig blandning.
Kramen på vänskapsdagen!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

15 februari 2016 07:03

Jolly får nog hålla sig till sin vanliga mat.
Normalt är hon väldigt matglad, de är bara de dagar hon mår illa som aptiten av naturliga skäl är sämre.
Vilket uppsving för lilla affären med alla flyktingarna och vinterturister som handlar. Jag misstänker att det behövs för byggdens överlevnad.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards