Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

Inte så kul

Av Kicki Fredlund - 10 februari 2016 09:16

Igår var vi på lasarettet i Falun i flera timmar.


Jag hade tid för tandröntgen 12.15 och en timme senare tid hos tandläkaren.


Jösses vad med plåtar som togs, alla tänder från allla håll och kanter, säkert minst 20 bilder.


Min tandstatus måste noga kollas innan jag börjar få sprutor mot benskörhet (som är en biverkning av antiöstrogenet).


Dessvärre är det två tänder som inte har så bra rötter, så tandläkaren rekomenderade att dom skulle bort.


Sen när jag börjat få sprutorna så bör man inte göra ingrepp i munnen då de kan få oönskade effekter.


Snacka om att välja mellan pest och kolera.


Dessutom är den ena tanden den jag just betalat 2.400 spänn för att få lagad (efter knäcken i julas).


Jag har ju tid hos min tandhygeinist på måndag, får väl fundera fram till dess.


Berra hade tid på blodmottagningen halv två. Där tog dom ryggmärgsprov, som han får svar på om ca två veckor. Då får han också veta om dom måste börja en ny cellgiftsbehandling för hans myelom.


När vi båda var klara så åt vi på lasarettets servering. Dom är ju snordyra på kaffe och kaffebröd, men dagens rätt kostade 84 kr (då ingick kaffe), så det var ju inte så blodigt.


Hundarna fick sin skogspromenad i duggregnet på vägen hem, dom hade ju suttit länge i bilen. Dom hade även fått en snabbrastning på samma ställe på väg in till Falun (även då i duggregn).

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

10 februari 2016 10:09

Men fy så drygt, måste du bekosta tandis själv även när det liksom ingår i cancerbehandlingen? Inte klokt! Jag har två lösa hörntänder som borde bort och ersättas, men det finns inte på världskartan att jag skulle ha råd. Kram kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

10 februari 2016 11:19

Nä, jag behöver inte betala den här behandlingen, men det uppkäftiga är ju att jag nyss har betalat nästan 2.500 för en tand som ska bort.
Kram

 
Ingen bild

Ninni

10 februari 2016 11:29

Heja Kicki och Berra! Ni är så tappra. Tänker på er!

Kicki Fredlund

11 februari 2016 10:03

Tack Ninni!

 
Hillevi

Hillevi

10 februari 2016 15:43

Somliga kostander är så väldigt förargeliga. Då hjälper det att borra huvvet djupt i sanden och förtränga. Huvudsaken är att "hä bli bra". Sen! :D

http://gyllensilver.wordpress,com

Kicki Fredlund

11 februari 2016 10:00

Det är väl nåt sånt man får göra, men kul var det inte att få det beskedet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards