Direktlänk till inlägg 1 februari 2016

Det blev söndagsspårning

Av Kicki Fredlund - 1 februari 2016 11:22

Det hade slutat att blåsa och det var inte så kallt (-1 grad), så jag fixade fikakorgen och vi åkte till skogen och spårade.


Det snöade lite, men i övrigt var det inte mycket snö kvar i skogen.


Berra fikade med oss efter att spåren var lagda, men sen satt han i bilen och gick ingen promenad alls.


Jag la ett spår med många apporter till Maya. Jag blev lite imponerad av hur bra hon löste uppgiften. Bl.a gick hon förbi en apport, jag tänkte strunta i det och bara plocka upp den, men Maya kände vittringen när hon passerat och jösses vad hon sökte tills hon hittade den.


Sen fick Jolly gå samma spår som Maya just gått. Jag var i tidsnöd, så jag hade inte gjort två spår.


Jag gjorde ett uppletande med Triss, blev både förvånad och lite imponerad av att hon sprang i rutan så målmedvetet och letade.


Berra ville vara hemma till halv 12 för att se på travet, men nu var det bara det att travet började halv 1. Det var ju sändning från Paris och Prix d' Amerique. (Vann gjorde den fantastiske Bold Eagle).


Middagen bestod av stekt lax med spenatstuvning. Favoriträtt både för mig och Berra.


Förresten har jag inte noterat att min skadade tumme är mycket bättre, så det var alltså bara en stukning.





 
 
Menageriet

Menageriet

1 februari 2016 18:07

Skönt att tummen är bättre!
När Du går 2ggr i samma spår, lägger Du apporterna på samma ställe och om Du inte gör det, känner inte Jolly var dom första har legat och söker där?
Tog Du bort kommentaren på mitt inlägg om mattrasor, för jag kan inte se den? Läste den i mejlet jag fick.
Ha det gott och kram till Er!

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

2 februari 2016 11:56

Ibland glömmer jag att lägga tillbaka apporten, då droppar jag den senare i stället, men nä, så mycket vittring ligger tydligen inte kvar efter en liten träpinne att Jolly markerar där den legat tidigare.
Jag skrev på din blogg i inlägget om mattrasorna, men ser precis som du säger att inlägget är borta, men jag har inte tagit bort det, det kan jag väl inte ens göra.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

1 februari 2016 23:17

Med schnauzern spårade jag mycket men Ankan är måttligt intresserad. Kul att Maya var så duktig! Och bra att tummen bättrat sig.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

2 februari 2016 11:48

Jag borde låta hundarna spåra oftare för dom gillar det verkligen (ja inte Triss då).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards