Direktlänk till inlägg 14 januari 2016

Biverkningar

Av Kicki Fredlund - 14 januari 2016 12:43

Nu har jag ju börjat medicinera mot cancern. Ett medel som heter Letrozol Stada. Jag ska ha en tablett per dag i 5 år! Sen byts dom ut mot en annan som ska tas i ytterligare 5 år (om man fortfarande lever då)


Listan över vanliga biverkningar var lång som en halv toapappersrulle.


Jag startade direkt i morse med två av dom. Illamående (samma känsla när jag skulle ur sängen i morse som när man var gravid) och diarré. Fick springa till toan 5 gånger på en timme efter frukosten.


Där var inte frågan om att vänta lite, det handlade om NUU!



 
 
Hillevi

Hillevi

14 januari 2016 14:39

Måtte biverkningarna gå över, när du hållit på ett tag - det var ju en lång framförhållning! Såklart lever du om fem år!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

15 januari 2016 09:33

Ja, som sagt, måtte det gå över. Gårdagen och natten var gräsliga.
Jag hade väl hoppats att bli 95 år som min mamma, men då vill det till att man får ett vettigt liv.

 
Ingrid

Ingrid

14 januari 2016 17:42

Jag säger som Hillevi, hoppas att biverkningarna ger med sig när kroppen vant sig. Slipper du helt undan strålning!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

15 januari 2016 09:30

Jag hoppas också att biverkningarna(iaf just dom här)går över.
Nä, jag slipper inte strålingen. Kommer att åka till Uppsala.
Kram

 
Menageriet

Menageriet

14 januari 2016 20:17

Usch då! Hoppas att det går över som ju illamåendet vid graviditeten brukar göra också? Diarré är inte kul! Man blir ju helt utslagen och tappar matlusten.
Klart dom räknar med att Du lever i 10 år till minst? Annars hade Du ju bara fått medicin för 5 år i stöten? Låter väldigt positivt tycker jag?
Hoppas graviditeten gått över tills imorgon och ha det så gott Du kan? Kram

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

15 januari 2016 09:27

Jag var otroligt dålig i går och i natt. Nu håller jag tummarna för att det inte börjar om igen (har nyss tagit tabletten).
Kram

 
Ingen bild

Christine

15 januari 2016 06:46

💖

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards