Direktlänk till inlägg 11 januari 2016

Det kör ihop sig

Av Kicki Fredlund - 11 januari 2016 12:43

Fasen också vad det snöar. Var ut och skottade i morse för att kunna ta bilen till verkstan för service  kl 10 i Hedemora.


Bilen skulle bli klar på en timme, så jag satt kvar och väntade, men 20 över 11 var den fortfarande inte klar. Det visade sig att proppen (skruven) som skulle stänga igen oljetråget inte gick att sätta dit igen, för gängorna i trågets gods hade pajat.


Inte visste dom hur det skulle lösas, i värsta fall måste hela oljetråget bytas ut.


Jag skulle få låna en bil under tiden, men det fanns ingen lämplig, så jag fick låna mekanikerns privata bil.


Lite nervöst att köra hans fina nya bil på dom gräsligt igensnöade vägarna hem, men hemma är jag nu så det gick ju bra.


 

Jag fick börja om att skotta när jag kom hem. Kom knappt igenom snön in i garaget med lånebilen.


Ibland kör det verkligen ihop sig. När jag var på verkstan ringde dom från folktandvården att jag kunde få komma dit i morgon kl 13.


Men när jag kom hem så hade Berra pratat med VC (han ska dit och ta prover i morgon kl 10), han hade fått en läkartid kl 11 för sin bältros (som inte ger sig det minsta).


Alltså fick jag ringa återbud till tandläkaren.


Kl 16 ska jag vara på lasarettet i Falun för återbesöket på kirurgen som inte blev av förra måndagen (då hade inte mina provsvar från operationen kommit än).


Innan Falun skulle vi varit till Borlänge och handlat. Nu vete' katten hur allt ska lösas.

 
 
Hillevi

Hillevi

11 januari 2016 14:20

Du som är sån fena på Tradera mm ... kan du inte annonsera om skottningshjälp. Inte kul att att se hur du får kämpa.

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

12 januari 2016 12:26

Det är inte så farligt med skottningen. Visst blir jag svettig, men det ska ju vara nyttigt att ta ut sig då och då.

 
Ingrid

Ingrid

11 januari 2016 17:20

Nog borde du kunna få hjälp med snöskottningen på något sätt. Ska du verkligen behöva hålla på så där nu efter operationen och allt.
Och vilket elände med Berras bältros mitt i alltihop. Hoppas att allt ordnar sig, för det ser verkligen ut som ett tight schema.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

12 januari 2016 12:13

Det är inte så farligt med skottningen om jag får ta det pö om pö.
Ja Berra har det tufft nu.
Kram

 
Cici

Cici

11 januari 2016 18:45

Hoppas att det är kallsnö så att den inte är så tung! Nu har ni antagligen mer snö än vad vi har. Här duttar det ner någon enstaka flinga emellanåt, men inget att räkna med och inte ser det ut att bli något mer de närmaste dagarna heller.
Det låter snärjigt med allt som ni ska hinna med, men jag hoppas att det löser sig, att Berra får hjälp med sin bältros och att du får tillfälle till vila.

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

12 januari 2016 12:11

Snön var inte tung, men det blev ju mer och mer, så det gällde att hålla undan, annars hade det blivit tungt.
Idag har Berra varit hos läkare för bältrosen, nu blev han ordinerad Hydrokortisonsalva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards