Alla inlägg den 12 april 2015

Av Kicki Fredlund - 12 april 2015 13:48

Jag har ju startat valpkurs igen.


En trevlig grupp människor och valpar gör att kursen ser väldigt lovande ut.


Vädret var både regnigt och blåsigt så var vi mest inomhus.


 

Det är bra att vi fått möjligheten att även kunna träna inne i klubbstugan.  Här är det portugisiska vattenhunden Tova som övar på ordet LIGG.


 

Solveig, korsning Dogo de Bordeaux/Cane Corso, kunde kosten att koppla av.


När regnet upphörde så avslutade vi med lite träning utomhus. Men fy farao vad det båste kallt.


 

Yngst bland hundägarna är 14 åriga Rosanna med Golden Leya, som är 5 månader.


 

Yngst bland valparna, blott 11 veckor gammmal, är drevern Mixie. Här med full koll på husse när det tränas Sitt.


 

Man kan gå halva vägen var när det är dags att ta emot sin belöning.


 

"Flatten" Abbe, har så mycket livsglädje att matte nog får en hel del att göra för att få honom att varva ner och lyssna.


 

Medan lilla blandisen Chica redan tränat en del på sin lydnad med sin matte.


 

En till med mycket fart och fläkt är den Dansk-Svenska gårdshunden Hugo.




Av Kicki Fredlund - 12 april 2015 13:46

 

Här är en del av gänget som nu går på kurs med sina valpar.

Av Kicki Fredlund - 12 april 2015 07:53

I morse var det då ingen sol som välkomnade, nej det regnade ute.


Visserligen hela 6.5 grader varmt, men trist med regnet just idag då jag ska till klubben på f.m och ha valpkursen.


Även om lite regn kan vara bra för att få mer fart på växtligheten.

 

På tal om växtlighet, så börjar dte bli hög tid för mig att skola blomplantorna.


Egentligen vet jag inte varför jag fortsätter att så, för utan växthus så har jag ju ingenstans att göra av dom innan det är frostfritt ute på nätterna. Men det blir av gammal vana att jag sår blomfrön varje år.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards