Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

Vilken skillnad

Av Kicki Fredlund - 25 maj 2015 09:01

Våren var sen och försommaren dröjer.


Vilken skillnad mot förra året, då vi hade riktig värmebölja den här tiden.

 

Syrenen är det bara knopp i än...

 

och nån potatis till midsommar blir det inte tal om.


Klicka här om du vill se hur långt potatisen kommit förra året. Då kunde vi faktiskt plocka ur från hinken till midsommar.


  Fjolårets liljekonvaljer. I år får vi vänta minst en vecka till.

 

Den här buketten stod ute på altanen den 25 maj i fjol. I år är det bara blad än på lupinerna.


 
 
Ingrid

Ingrid

25 maj 2015 16:09

Det är verkligen stor skillnad i år mot förra året, då vi också hade det riktigt varmt. Nu vill det till att man hittar lä, annars måste man var ordentligt påklädd.
Ha det så bra!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

26 maj 2015 10:40

Nu vill vi ha lite värme, och framförallt slippa allt regnskvättande.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

25 maj 2015 20:49

Hej, håller med om dina iakttagelser, dom sa på tv ikväll att det ifjol slogs värmerekort i gävle med dryga 30 grader, puh, vem vill ha det? tycker det är skönt att det inte går så fort men, blåsten o de ständiga regnskurarna börjar gå på nerverna. När är människan nöjd...
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 maj 2015 10:39

Nä, varför ska man vara nöjd. Det är väl människans rättighet att klaga, eller?
Kramen

 
Ingen bild

Raija

26 maj 2015 09:12

Visst är det sent i år med växtligheten. Men i år har vi kunnat njuta av en lång vår, vilket också är fint. En del år går det alldeles för fort över och blir sommar nästa direkt.

Kicki Fredlund

26 maj 2015 10:28

Njuta och njuta, jag vet inte det. Våren har ju varit så kall och regnig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards