Direktlänk till inlägg 18 maj 2015

Måndag...

Av Kicki Fredlund - 18 maj 2015 18:17

Ny vecka igen. Väntar fortfarande på försommarvärmen som brukar komma så här års.


Får väl ändå vara tacksam för att det inte regnar idag. Det gjorde det hela dan igår. Inga mängder, men det kom lite hela tiden, så jag brydde mig aldrig om att åka till skogen för att spåra.


I morse (efter sovmorgon till kl 8), så hade jag en hel del paket att slå in som skulle iväg. Bl.a var jag ute och grävde upp både vintergröna (vinca) och bellis, som jag sålt på Tradera.


På vägen in till Hedemora stannade vi och förmiddagsfikade hos Kerstin.


Sen åkte vi ut en skaplig stund med hundarna i skogen. Berra kunde med hjälp av stavarna följa med i sin egen takt.


Hundarna är en ständig källa till glädje, man kan inte låta bli att bli glad av att se dom busa okring på promenaderna.


 

Jolly är piggare igen (även om hon blir trött ganska fort), hon vill gärna vara med och "kriga" om pinnen.


 

Stor hund i liten förpackning. Inte tror Maya att hon ska gå förlorande ur en dragkamp med Jolly.


 

Lite vila i mossan kan behövas, för Skorpan springer lika mycket som dom andra trots sitt handikapp.


 

Triss tycker att det är skönt att rulla med sin gravida mage i mossan.


 

Men hallå! Vad händer här? Triss och Maya var plötsligt utom synhåll, men dom var bara ett par meter ifrån mig, hade hittat en rotvälta som båda försvann in under.


 

Maya sprang in och ut ur under vältan, men Triss blev kvar....


   

Hon grävde och bäddade ner sig i den dammiga pinnmon. Hon kanske tyckte att det var dags att förbereda en valpningshåla. Jösses så hon såg ut när hon kom ut igen.


   

Att bli badad när vi kom hem var ett måste. Triss ser måttligt förtjust ut (det skulle hon tänkt på innan hon kröp in under rotvältan).


 

Maya var ju inte fullt så skitig, men det blev bad där också. Hon fäller kopiösa mängder hår för tillfället, hela badkaret blir svart av hår.


 

Här kan man se på Maya där hon fällt bort den mörka färgen och fått en helt ny grå nyans på baken.


 

På hemvägen från skogen fotade jag ett gäng med får och lamm som kommit ut på bete.


 
 
Ingen bild

Raija

19 maj 2015 07:58

Visst är djuren en riktig glädjekälla, även om det är en hel del jobb med dem också. Speciellt när de stökar och smutsar ner sig på det där viset :-) .
Kommer Maya också bli spräcklig i färgen som de andra? Än så länge har inte Ellen fällt någon päls och det borde väl snart vara dags för det.

Kicki Fredlund

19 maj 2015 09:45

Jag kunde inte låta bli att låta Triss få fortsätta att gräva runt i "lyan", för hon tyckte så tydligt att det var trevligt. Även om vi fick lida för det båda två efteråt. Hon att hon måste bada och jag som fick ont i ryggen.
Jo Maya kommer att ljusna och få mer tigrering, men troligen kommer hon förbli mörkare än Skorpan och Triss.

 
Ingrid

Ingrid

19 maj 2015 16:04

Att hundarna är en källa till glädje förstår jag mer än väl, men det är mycket jobb också. Tur att Berra orkar hjälpa till lite då och då i alla fall.
Kyligt är det här också och idag har det regnat hela dagen. Man börjar onekligen bli trött på den här kalla maj-månaden.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

19 maj 2015 18:29

Nu är det mer än lovligt trist med denna kyla och detta regnande. Nu är det dessutom så blött i rabatterna, så det går inte ens att rensa ogräset.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards