Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Långpromenad med glada hundar

Av Kicki Fredlund - 8 februari 2015 15:20

Trots att det bara var runt noll grader, så blåste det ganska friskt och kändes ganska kallt.


Men solen gjorde sitt till, så jag tog sparken och Triss och Maya på en lite längre vända.


 

Det är tur att skotrarna kör på sjön, annars skulle man inte kunna gå där. Det har ju tinat och blåst om vartannat, så det ser ju nästan ut som vågor.


 

Det var otroligt mycket spring i benen på Maya och Triss




Gott och kallt att knapra på isbitar


 

Idag gick det att ta sparken på sjön, även om det gick tungt på sina ställen.

Jag hade tänkt ta mig över sjön och ta skogen...


 

men så tog jag en annan riktning på sjön och följde ett skoterspår, här var det riktigt jobbigt att ta sig fram.


 

Men framme vid skogsvägen var det perfekt sparkföre. I.o.m att dom hugger i skogen så är timmervägen väl plogad.


 

Maya hittar en liten torr kvist att bita i, medan Triss biter i Mayas sele.  


Både jag och hundarna var rejält trötta när vi kom hem, så det blev bara en kort sparktur med Jolly och Skorpan fick nöja sig med tomten idag, för Berra  har en sällsynt dålig dag.


Det är så konstigt med hur Berrra mår. Han har haft tre riktigt bra dagar efter varandra, ont i kroppen ja, men annars inte ens huvudvärk. Han har t.o.m varit uppe på kvällen och sett på TV efter kl 8.


Men idag är han totalt däckad, har haft ont i natt, han har sovit oroligt och sen har han sovit hela dagen, utan att ens komma upp och fika eller äta.






 
 
Astrid

Astrid

8 februari 2015 16:05

Skönt att ha rört sig så man är trött av det
Trist att maken mår så dåligt
Här har dom sandat så nu är det skoterspår som gäller när jag ska ut med sparken
I går var det så bra ingen sand och sparken gled fram

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Kicki Fredlund

9 februari 2015 07:42

Våra vägar är perfekta för spark, men jag åker inte gärna utefter vägarna med två dragande hundar. Dom är starka dom små rackarna. Det blir ett evigt tjatande på mig om att dom ska "gå fint". Triss lyssnar ibland, men Maya är omöjlig. Så trissar dom upp varandra.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

8 februari 2015 17:01

Ja usch och fy så jobbigt Berra har det. Och att aldrig veta när man får en urusel dag heller, går ju inte att planera in något. Annars när man har sina krämpor så brukar man kunna ana att efter en dag med aktiviteter så får man ta det lugnt och återhämta sig men så enkelt verkar det inte vara för honom! Jag o Blinka tog skoterlederna utan spark, det var för mjukt att åka, blev nästan svettig av trampandet i möljiga spår, men vädret var soligt och vackert så varför klaga!
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

9 februari 2015 07:39

Ja, det är trist att han har så många dåliga dagar jämfört med dom dar som är lite bättre.
Idag ska han till tandläkaren, men är för yr för att köra själv, så jag får skjutsa honom.
Kramen

 
Menageriet

Menageriet

8 februari 2015 20:38

Härligt att kunna ge sig ut som Du kan med hundarna!
Dom verkar vara ena riktiga tuffingar de där två? Det kan man inte tro när man ser storleken.
Skönt att Jolly är färdig med medicinen och frisk igen!
Önskar att jag också kunde åka spark och köra slut på mina.
Idag gick jag ut på "tomten" och skulle kasta leksak, så dom skulle får springa av sig lite, men Klicker stod bara och vädrade efter tikar, men Rollie sprang litegrann iaf. Men han börjar ju bli stel, så han får ju inte springa så mycket som förr.
Nu är det ju bättre väder, så jag får väl ta en prommis till klubben igen, så dom får springa runt och nosa. Sist blev dom ju trötta av bara det!
Hoppas att Berra får en bättre dag imorgon?
Ha det gott och kram till er båda! ♥

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

9 februari 2015 07:36

Ja, vintertid (när isen håller), så är sjön perfekt att gå eller åka spark på. Vi har ju bara drygt 300 m dit. Annars får man ta bilen till skogen om jag ska kunna ha hundarna lösa. Jag tycker hejdlöst illa om att bara gå runt i byn med kopplade hundar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards