Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Berra firad

Av Kicki Fredlund - 19 augusti 2014 09:51

På lördagen när vi kommit hem från utställningen i Eskilstuna så hade Thomas och Katinka inhandlat maten och och bjöd på middag på kvällen.


Katinka och Max's flickvän Vilma gjorde pannacotta till efterrätt. Varmrätten var lax i ugnen härligt kryddad med chili och kapris.


 

Till middagen kom även Peter med familj. Elvira, lika söt som vanligt, ska börja i ettan nu, tiden går så himla fort.


 

Det blev lite altanmingel för övriga medan Katinka fixade middagen.


På söndagen, som var den dag som Berra fyllde sina 75 år, skulle Peter och Kerstin komma tillbaka på uppvaktning och fika.


Jag stod i köket hela morgonen för att ha tårtan klar till 11 och förbereda köttfärspajen som skulle ätas senast kl 14, för sen skulle trollhätteborna  åka hem.


 

Det blev min vanliga hallontårta, men Katinka fick garnera den med hallon och blåbär.


 

Felix och Kim kom också..

 

Felix med festfrisyren på plats


 

Berra fick ett fint armband av silver av våra söner med familjer, Cissis present är av annat slag och kommer lite senare.


      

Tobias och Erika och hennes barn Melissa och Eddy kom också


 

Vilma och Ville hade kul ihop.

 

Ett eldorado i skor för Maya, men det gick bra, ingen blev av med sina.


Stig-Ove och Kristina kom till eftermiddagsfikat och lite senare även Kerstin och Anders.


Många ringde under dagen också och grattade.


Det allra bästa med dagen var ändå att Berra hade en bra dag, det hade ju varit hemskt om han haft en av sina sämre och inte kunnat delta i firandet.





 
 
Ingrid

Ingrid

19 augusti 2014 16:26

Så firad han blev och så roligt att han var pigg och kunde njuta av dagen. Grattis till Berra så här i efterskott!
Felix har verkligen en häftig frisyr. Jag trodde faktiskt inte att den sorten var modern längre.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

19 augusti 2014 20:00

Ja, det blev en jättelyckad dag, men dessvärre var det flera som var förkylda, så idag har Berra ont i halsen och begynnande förkylning.
Felix är sin egen i allt, han bryr sig nog inte om vad som är inne eller inte. Kram

 
Ingen bild

Kerstin

19 augusti 2014 21:59

Ja, här har halsont och förkylning tagit både Peter och Elvira efter helgen. Jag och Ville klarar oss än så länge. Peppar, peppar.

Krya på Berra!!

Kicki Fredlund

20 augusti 2014 12:53

Berra blev dessvärre riktigt klen och ligger nerbäddad.
Hur gick det nu med Elviras skolstart?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards