Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Hundarna

Av Kicki Fredlund - 13 augusti 2014 10:31

Hundarna är för det mesta en källa till mycken glädje. Bara att studera dom i vardag och lek är en lisa för själen.


Så nu bjuder jag på morgonens bilder.

 

Man kan tugga samtidigt benet om man måste....


 

men helst ska ju Maya ha det själv...


 

Triss förbereder ett språng för att ta benet


 

Ikearåttan tillhör också favoriterna...

 

Men även där är det fler som vill vara med.


 

Ser ut som hon "sålt smöret och tappat pengarna", men söt är hon min gamla Jolly. 

 
 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

13 augusti 2014 11:37

Underbara bilder - underbara djur. Så mycket glädje o ömhet de skänker oss.
❤❤❤
Kramiz

http://ankistema.blogspot.se

Kicki Fredlund

13 augusti 2014 12:04

Ja, nog vore livet bra fattigt utan våra fyrbenta pälsklingar.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

13 augusti 2014 11:57

Så härliga bilder Kicki!
Jolly börjar verklige bli grå om nosen.
Ha en skön dag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

13 augusti 2014 12:03

Det är inte bara nosen som är grå, hela Jolly har fått ny färg (eller snarare brist på färg)
Nu är vädret, efter två dagars regnskurar riktigt skönt. Runt 19 grader, räcker fint för mig. Ska nog ut och se om det finns några skogshallon kvar. Kram

 
Menageriet

Menageriet

13 augusti 2014 12:18

Fina bilder!
Visst är dom roliga ibland, men min Klicker var då inte alls rolig igår.
Vi var på väg hem när jag vände ryggen till i 2 sek. och han stack! Jag sprang ju och letade och körde även en sväng med bilen, men ingen hund. Han har ju rymt förut och kommit hem själv, så jag gick hem och skulle precis äta frukost när jag hörde något på trappen. Då var herrn tillbaka! Man blir ju livrädd när dom sticker, för vad som helst kan ju hända? Men dom kan ju inte gå som kedjefångar heller?
Sådana gånger kan man hålla sig för skratt!
Här är det åska och regnskurar idag och klibbigt!
Ha det gott och kram på Er! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.com

Kicki Fredlund

13 augusti 2014 19:34

Fy fasen när dom sticker, man blir så himla rädd. Skorpan, som har mycket jakt i sig, brukar ta tillfället i akt om hon hinner. Illa nu när hon är så dålig i ryggen, då är det bättre att ha henne kopplad.
Här har regnat till och från hela dan. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards