Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Gårdagen

Av Kicki Fredlund - 31 maj 2014 20:57

Det blev bestämt att vi skulle åka till Järbo igår. Vi åkte vid 10-tiden i två bilar, dels för att vi hade hundarna med och dels för att Thomas och pojkarna skulle stanna längre för att få köra motorcykel också (det finns ju ett antal hos Peter?


Vädret var misserabelt med regn precis hela dan, så nån promenad med Elvira, Ville och hundarna blev det inte den här gången.


 

Kusinerna, Victor (15 år) och Ville, som fyllde 5 år i tisdags.


 

Ville, som vanligt en liten spjuver.


 

Man får vara glad om man lyckas få ta en bild på Elvira, som nu blivit 7 år (i februari) och börjar skolan till hösten.

 

Hon visade farfar och mig hur man skulle bete sig på trampmaskinen. Jag testade en stund, men det var ingen motionsgrej för mig, och Berra klev väl av nästan innan han kommit på.


 

Ville fick ett legobygge, som Elvira erbjöd sig att sätta ihop, när ingen vuxen hade tid.


När vi kom hem handlade vi på ICA, där hade dom en ovanlig avsmakning...

 

för utanför affären var det möhippa för en av dom anställda och hon serverade gratis halva hamburgare.

Otroligt goda dessutom, för brödet var ett surdegsbröd. Jag äter nästan aldrig hamburgare, dels för jag tycker att brödet oftast är så torrt och tråkigt.


 

På kvällen slappades det vid TVn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards