Direktlänk till inlägg 24 maj 2014

Irriterad (igen)

Av Kicki Fredlund - 24 maj 2014 14:07

Jag gick upp redan kl 6 i morse. Skönt att få lite gjort innan det blir för varmt. Skulle kolla e-posten för jag hade traderaauktioner som gått ut, men det gick inte att öppna e-posten.


Testade allt jag kunde, men inget hjälpte, ringde till slut till Telia, där en telefonsvarare talade om att e-posten var stängd mellan kl 22 igår kväll till 08 i morse  för underhåll  Det är så irriterande när prylarna inte fungerar. Fick inte åtkomst till e-posten förrän vid 10-tiden.


Satte sen igång att baka bullar. Mer irritation! Skulle nyttja varmluften, för att kunna grädda två plåter i taget. Men det gick totalt på skit.

 

På ena plåten blev bullarna brända, på den andra knappt gräddade alls.


 

Inte nog med det, ugnsluckan släppte, så bara den inre smällheta luckan var kvar. Så klart hann ena plåten brännas här också, innan jag fick hjälp att få ut den. Man var ju tvungen att hålla ner luckan när den var öppen annars smällde fjädrarna igen den   


Betydligt trevligare var att Kristina och Stig-Ove kom på fika. Vi grävde upp lite bambuplantor, som dom ska sätta som insynsskydd på sin tomt.


 
 
Ingen bild

Yvonne

25 maj 2014 01:49

Låter som en riktig Tycho Brahe-dag!

Kicki Fredlund

25 maj 2014 18:37

Ja, fy fasen!
Undrar om det kommer nån från tidningen i morgon eller på tisdag. Jag har haft mejlkontakt med Södran.

 
Raija

Raija

25 maj 2014 08:40

Ingen bra dag detta. Har också provat att grädda två plåtar samtidigt, men får byta plats på dem efter ett tag och sen ha lägre temperatur.

http://www.nitida.se

Kicki Fredlund

25 maj 2014 18:36

Jag tycker det är för drygt att stå och passa för att vända på och byta plats på plåtarna
Nä, jag får fortsätta att ta en plåt i taget.

 
Ingrid

Ingrid

25 maj 2014 10:05

Vilken olycksdag, speciellt med bullarna. Det är inte kul när sånt där händer. Jag har varmluftsugn jag också och hade det på Stenstugu med. På somrarna när det är varmt och bulldegen jäser kvickt brukar jag grädda två plåtar i taget och det brukar inte vara några problem.

Felet på Telias mailserver upptäckte jag också minsann, men de fixade ju till det till slut.

Ha en skön Mors dag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

25 maj 2014 18:31

Vi fick ju besök, jag glömde att jag hade bullar på jäsning när vi satt ute på altanen, så dom hade blivit överjästa, därför tog jag två plåtar i taget, men det gör jag inte om (om jag inte bytit till en ny spis först)
Att inte ha tillgång till e-posten kl 6 på morgonen var ytterst irriterande.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards