Alla inlägg under februari 2014

Av Kicki Fredlund - 11 februari 2014 10:13

Konstigt nog har jag många valpspekulanter, trots att jag inte annonserat nånstans.

Så nu hoppas jag att allt går bra så dom jag väljer ut kan få sina valpar.

Vad jag inte hade väntat mig är att det är fler som vill ha hanar än tikar   


Igår hade vi besök av en som bor i Falun, så det var ju inte så långt att åka för att få hälsa på Triss och Skorpan.


 

Det blev ömsesidig kärlek där. Triss pussas så mycket hon hinner.


På e.m åkte vi till skogen, men det blev en ganska kort tur, för det var jobbigt för både Skorpan och Triss att ta sig fram i den lösa och blöta snön.


Det milda vädret fortsätter, vad jag förstått är det lika i hela landet. Det känns ju som om våren är lite närmare, med än kan det hända mycket på väderfronten.


Av Kicki Fredlund - 10 februari 2014 18:08

   

Iblnd händer det att man får med sig något instrument i lådorna som jg budar in på auktion

Av Kicki Fredlund - 10 februari 2014 11:43

Idag för 6 år sen föddes min senaste och sista boxerkull.

Grattis till er alla Travarens Klenod "Irma", T. Kantarell "Vicky", Kash Pay "Kash", Kismet, Kleo Will "Viola", Kio Kio "Nicke" och Korall "Elsa".

 

Så här såg det ut i valplådan den da'n.

Av Kicki Fredlund - 9 februari 2014 10:56

 

Man räknar ju inte med att det ska vara dagsmeja i februari, men med 3 till 5 plusgrader, som det vra igår, så slaskar det på vägen och snön är så grovkornig och porös att den rasar sönder under hundarnas tassar.

Av Kicki Fredlund - 9 februari 2014 10:24

Så kom vi då iväg till sist för att se Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

Det var igår kväll som vi såg den.

Lite skillnad på priset. Dagbion på torsdagarna kostar ju bara 40 kr för en biljett, nu fick vi punga ut med mer än det dubbla, 90 kr.


 

Det var inte många själar på plats. Jag tror Berra räknade till 39 st. Men filmen har ju gått ett tag så det är väl många som redan har sett den.


Ofta blir man besviken på en film, efter att ha läst boken, men inte den här gången. Jag hade lika roligt åt filmen som boken, min bänkgranne sa att han läst boken två gänger, det kanske inte var så dumt, för man läste den så fort och det hände så mycket.

Berra hade jättemånga minnesluckor, så han borde nog läsa den igen.


Av Kicki Fredlund - 8 februari 2014 12:03

I detta trista väder är det lika bra att åka och besöka folk, så man åtminstånde har nåt trevligt att göra.


I torsdags var vi in till Borlänge igen, passade då få att ta en fika hos S-O. D.v.s jag hoppade över för det var en 5:2 dag, Berra tog en slät kopp.


 

Skorpans syster Barbro och hennes dotter Lisa poserade på en fårskinnsfäll på en stol.


Igår var vi till Hedemora , för jag hade paket att lämna in och Berras mediciner behövde fyllas på från apoteket.


 

Det var otroligt trist väder, det regnade hela e.m Jag fotade genom bilrutan, sen vi gått med hundarna.


Triss visade för första gången trötthet, hon sprang inte alls och busade med Skorpan som hon brukar, utan lunkade bredvid eller bakom mig hela promenaden.


När vi ändå var i Hedemora så stannade vi till hos Kerstin och fick eftermiddagsfika, den här gången tackades det inte nej till hembakade bullar och kakor.


 

Queenie hade fått ett pipdjur, som hon tuggade frenetiskt på under ett väldans pipande.

Hon hade vuxit en hel del, trots att det bara gått en vecka sen vi såg henne senast.


Idag är det två veckor kvar av Triss' dräktighet (om hon håller tiden).


 

Hon ser ganska eländig ut, hon undrar nog varför hon ska behöva vara så stor och tjock.


Av Kicki Fredlund - 8 februari 2014 11:58

 

Igår åt vi tortillas, då blir det mycket plock ur olika skålar.

Av Kicki Fredlund - 8 februari 2014 11:40

 

Nu när det snart att dags för valpning så är jag beroende av den här boken. Men egentligen borde man inte fördjupa sig allt för mycket i den med tanke på allt elände som kan hända och som beskrivs i den.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards