Alla inlägg den 29 november 2023

Av Kicki Fredlund - 29 november 2023 17:58

Idag på f.m hörde jag att det skrapade på bron, det var Bengt som kommit hit och höll på att skotta snö åt oss.


 

Det har kommit massor av snö och det fortsatte mest hela dagen att snöa.

 

Bengt hjälpte oss med fler saker, han skottade ner till vedförrådet och hämtade upp en kartong + en skottkärra med ved.


 

Jag satte ett skynke över veden för att skydda den mot mer snö. Jag var ju tvungen att köra ut bilen innan jag kunde trava upp veden inne i garaget.

 

Bengt tog även ner stora svamptorken till förrådet, den har stått i hallen i flera veckor.

 

 

Fika är den enda belöning Bengt som Bengt får till tack.


I snöyra gick jag en promenad med hundarna, det blev bara till sjön. Jobbigt var bara förnamnet, att pulsa genom all snö, men hundarna var lyckliga. Jag hade ingen mobil med så det blev inga bilder.


Igår var vi till Avesta lasarett, det snöade ymnigt då också, så det var jobbigt att köra.


Vi var till röntgen där Berras huvud datortomografiröntgades. Han har ju ständig huvudvärk.


Det stod en rullstol i entrén som vi kunde låna, tur det för Berra klarar inte att gå många steg.


Eftersom han fått en eftermiddagstid, så passade vi på att äta på Dalahästen innan.


 

Vi åt raggmunk, så gott!

 

Idag har det bara varit -1,5 grader mot senaste dagarnas ca -8, -10 grader.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards