Alla inlägg den 11 november 2023

Av Kicki Fredlund - 11 november 2023 14:18

Jag åkte till Norberg på förmiddagen för att gratta Peter, som fyllde år för ett par dagar sen.


Dessvärre var Berra allt annat än i skick att följa med. Han både mådde dåligt och var mer förvirrad än nånsin, så han ville vara hemma och sova. Hans eskalerande demens oroar mig. På tisdag ska han få träffa demensläkaren igen.


Vädret var vidrigt, det regnade hela vägen dit och hem.


Det hade varit trevligare att gå runt bland alla deras djur och byggnader i ett trevligare väder.


Jag hade missat vid tidigare besök att det finns så många byggnader.


 

Det finns bl.a två fina jordkällare, här är den ena.

 

 

Och här den andra. Här har Peter nyligen gjort en ny innerdörr.

 

 

Peter gillar att ha projekt på gång, här timrar han med återvinningstimmer från en gammal lada.

 

 

Tre mjölkande getter har nyligen införskaffats, det blev bara bild på Petra.

 

Det var trevligt att både Elvira och Ville hade följt med Peter från Järbo igår. Peter arbetar där i veckorna.

 

   

Vi satt ganska länge och fikade på blandade godsaker. Jag hade med mig en del och Katarina hade gjort  ostkaka på getmjölk.

 

På hemvägen stannade jag till i Hedemora och handlade lite kompletterande saker som jag missat sist jag handlade.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards