Direktlänk till inlägg 25 november 2023

Man blir ju nervös....

Av Kicki Fredlund - 25 november 2023 18:03

Jag är inte speciellt skärrad av mig, men nu börjar det bli lite mycket och jag känner stressen i kroppen.


Igår morse var det dags att ringa efter en ambulans till Berra igen. Han var jättedålig på morgonen och hade så ont i bröstet.


 

Ambulansen var snart på plats och hämtade Berra till Avesta lasarett.

 

Inte heller den här gången var det någon som ringde och rapporterade från lasarettet. Det känns otroligt nonchalant att inte ta kontakt med anhörig när man har att göra med en dement patient.


Berra minns ju inte vad som blir sagt, han mindes inte ens att han där över natten alldeles nyligen.


På eftermiddagen var han hemma igen, skönt i och för sig, men det blir stressigt av att inte veta.


Medan Berra var i Avesta så åkte jag till Säter och klippte klorna på Puma, vi var bjudna på f.m-kaffe, med det var ju bara jag som kom till Ylwa.


 

Trots att Puma ofta är mer vild än tam av sprallig glädje, så gick hon lydigt och väntade i sin bädd medan vi fikade.

 

Jag passade på att ringa frissan i Borlänge och hade tur att få klipptid kl13.


Efter frissan stannade jag till på Burger King och åt en hamburgare till lunch.


Hundarna fick sin promenad i Tjärnan innan jag åkte hem.


Berra kom hem med sjukbil strax efter att jag kommit hem.


Idag är det kyligare igen, -10 grader mest hela dan.


 

Jag eldade åter i kaminen och hundarna gosade sig i värmen. Där gick den sista veden åt av vad som  fanns inne. Lite ved finns i garaget att hämta, men sen får jag ta mig ner till vedtraven i snön för att hämta ny ved att elda med.

 

Jag hade planer på att baka lussebullar idag, men det blev inget av med det. Just inget annat heller, förutom att jag torrmoppade golven.


Däremot har jag lagt fram ett 1.000-bitars pussel. Jag såg att jag hade ett som jag aldrig lagt tidigare.


Det bevisar hur handlingsförlamad jag är, trots massor att göra inför julen.



 
 
Ingen bild

Ann-Marie

25 november 2023 20:48

Tuffa tider för er nu.
Skickade de hem Berra utan att prata med dig och utan att förvissa sig om att någon tog emot honom hemma?
Hälsningar från ett blåsigt och snöigt Gotland.
Onsdag o torsdag gjorde jag sista rycket med trädgården och klippte sönder löven som äntligen ramlat till marken, det blir senare och senare med lövfällningen numera.
Kram

Kicki Fredlund

26 november 2023 11:24

Ja, nu är det lite jobbigt.
Jo, lasarettet visste att jag var hemma så det var Berra som bad att de skulle beställa en sjukbil.
Helst vill de nog att man ska komma och hämta, kanske hade jag fått träffa en läkare i så fall, men jag ville helst inte ut och köra bil igen i halkan.
Sista rycket i trädgården är inte gjort och nu är allt begravt i snö.
Ni har väl också fått snö nu.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

25 november 2023 21:56

Så tråkigt att Berra mår så dåligt. Jag förstår att det måste kännas jobbigt och väldigt oroligt.
Jag har tänkt att jag ska önska mig ett pussel i julklapp. Det kan vara lagom sysselsättning i januari.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

26 november 2023 11:19

Ja, nu börjar det bli jobbigt med det mesta.
Idag ligger en saffransdeg på jäsning. På e.m kommer Peter med familj på fika.
Kram

 
Anki

Anki

26 november 2023 10:04

Så tråkigt med Berra! Verkligen nonchalant att inte höra av sig till dig! Fick du veta att han var på hemväg, eller skickade hem honom utan att veta att du var hemma?
Det där med handlingsförlamning känns igen ... upplevde samma sak när Lasse var sjuk.
Pussel kan vara en bra, lagom sysselsättning att fördriva tiden med när man inte kan koncentrera sig på annat.
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

26 november 2023 11:17

Jag visste att han skulle komma hem, Berra ringde själv, men han fick beställa sjukbil eftersom jag helst inte ville ut i halkan.
Ja, du vet hur det är att ha en sjuk man, men vara ganska hjälplös själv.
Berra har ju sin värk i hela kroppen, som ingenting hjälper emot.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards