Direktlänk till inlägg 14 november 2023

"Tre flugor på smällen"

Av Kicki Fredlund - 14 november 2023 18:20

Idag hade jag pusslat till det riktigt bra.


Klockan 10 hade Berra tid hos demensläkaren. Han tar Berras problem på största allvar, det blir en remiss till ny skallröntgen p.g.a Berras ständiga huvudvärk.


Sen ska läkaren få till ett möte med demenssköterska och kommunen, för att jag ska få hjälp med avlastning och Berra kan få komma till dagcenter en dag i veckan.


Efter läkarbesöket så var Berra till lab. för provtagning (som blodmottagningen i Falun begärt).


Sen avslutade vi besöket på VC med att få våra sprutor mot säsongsinfluensa och covid.


Ica fick ett snabbt besök, sen unnade vi oss en fika på Wienerkonditoriet eftersom klockan blivit 11.


 

Det är inte billigt att fika där, men deras kardemummabulle är värd priset, inte bara för storleken, den är så god.

 

Jag skjutsade hem Berra, sen åkte jag till Säter och hämtade Ylwa och skjutsade henne fram och åter till Hedemora med Puma.


Ylwa har det så besvärligt just nu, Ove trillade baklänges på asfalten förra veckan, han spräckte skallen och fick en massiv hjärnblödning, så han har legat på IVA i Falun en vecka, men är nu flyttad till medicinavd.


Ylwa kan ju inte köra bil p.g.a att hon ser så dåligt.


Fy så mycket elände som händer.


Nu har redan frossan satt in på mig, så jag kommer nog inte undan efter den här vaccineringen heller.


Bara hoppas att det inte blir så långvarigt.



 
 
paula

paula

15 november 2023 11:59

Så trist att du blir sjuk av sprutorna. Jag nästan skäms att säga att jag aldrig fått minsta lilla symptom. Knappt ens öm i armen....Men hoppas nu att det går över snabbt och att allt annat flyter på. Hälsa Berra så gott, jag tycker det verkar som att han är i goda händer inom vården, det är faktiskt härligt att höra, annars hör och läser man bara om elände inom vården. Själv ska jag på en mindre trevlig undersökning i morgon. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

15 november 2023 14:37

Den här gången blev jag inte sämre än den frossa jag hade i går kväll.
Lycka till med undersökningen i morgon, hoppas att det inte är nåt allvarligt.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

15 november 2023 13:39

Så oturligt med Ylwas man, hoppas att hon snart har honom hemma igen.
Och hoppas att du slipper biverkningar av vaccinet den här gången. Jag har varit och fått mina sprutor, men jag känner ju aldrig av dem.
Ha en fin onsdag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 november 2023 14:35

Tyvärr är Ylwas man så dålig så han kommer aldrig bli sig lik igen.
Gårdagens vaccinering gick nästan helt omärkligt förbi. Jag hade frossa i går kväll och mådde lite dåligt i natt, men ingenting idag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards