Direktlänk till inlägg 2 november 2023

På tur igår och idag.

Av Kicki Fredlund - 2 november 2023 17:50

Man måste ju börja komma igång igen, även om jag är allt annat än pigg.


Igår följde jag med Gabriella till Kolsva. Oturligt nog var det precis strömavbrott hos Anette, men det blev ett par trevliga timmar ändå, innan strömmen återkom.


 

Sally, en jättetrevlig boxerkorsning, var en av hundarna i familjen.

 

 

Trots att det varken fanns vatten eller el, så lyckades Anette fixa kaffe. Bor man i skogen där det ganska ofta blir strömavbrott så får man ha sina knep.

 

Gabbi hämtade en liten fralla, som ska bo, på prov till att börja med, hos Gabbis pappa. 


Idag har jag varit ute på vägarna igen, men nu var det Berra och jag som åkte. Målet var Norberg, vi skulle hälsa på Bruno för första gången i hans nya hem.


Vädret var vidrigt, -2 grader och underkylt regn. Jag körde försiktigt över skogen så resan gick bra, den var ju inte så lång, ca 4 mil enkel väg.


 

Bruno var inte så impad av att bli upplyft, han ville rejsa runt, vilket han sen gjorde med besked tillsammans med mamma Onyx.


 

Även i Norberg var det en massa onödig snö.

 

 

Mycket öron på en 3-månaders kille.

 

Vi hade planer på att titta in en snabbis hos Inger F, men jag var för trött, så det blev raka vägen hem.


Hemma värmde jag matrester från kylen, sen sov jag en timme i soffan. Jag ska ju inte inbilla mig att jag är frisk än, även om det äntligen börjar gå åt rätt håll.



 
 
Anki

Anki

3 november 2023 09:59

Ååhh ... de där öronen! Ljuvliga Bruno!
De gläder mig att du verkar må lite bättre i alla fall ... fortsätt så!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

3 november 2023 10:35

Han var så söt lilla Bruno.
Jag har t.o.m dammsugit lite idag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards