Direktlänk till inlägg 6 juni 2023

Dag två, söndag Norrköping.

Av Kicki Fredlund - 6 juni 2023 16:31

Söndagen i Norrköping bjöd på ett betydligt skönare väder än den blåsiga lördagen.


Nattsömnen i Finspång var lika med noll, trots att jag hade en skön säng. 


Halv 3 på natten brakade A-traktorer (en eller om det var fler) med full gas och musik på högsta nivå utanför huset.


Jag hade just äntligen slumrat till, men sen var det kört att sova.


 

Klockan är inte ens 6 på morgonen, men Falcon funderar på om det är dags att gå upp.


 

Frukost hos Christine i Finspång innan vi åkte till Norrköping.

 

 

Åter blev Åsas valpar BIR och BIM, men den här gången var det tiken Harmonia som vann före brodern Sokrates.

 

Dagens domare var Benny Blidh von Schedvin. Det var Östergötlands kennelklubb som var arrangör.

 

   

Falcon exelent med ck och vinnare i klassen.

 

 

Sen blev han trea Bästa Hane med reservcert, hans 8:e!

 

 

Maya exelent ck, bästa veteran och 4:a i Bästa Tikklass.

 

Eftersom vi hade en lång hemresa framför oss och Gabbi skulle upp tidigt för att jobba på måndagen, så stannade vi inte till finalen, trots att det var Sara Nordin som dömde BIS-veteranerna.


Men frallorna var klara halv 12 och finalen skulle starta ca kl 15.


Så redan strax efter kl16 var jag hemma igen, då hade vi stannat i Köping och ätit innan.


Nu får vi ladda för nästa utställning som är i Vänersborg lördag och söndag. Vi sover över hos Thomas i Trollhättan då.


   

Mayas kritik lördag, söndag.



 
 
Anki

Anki

7 juni 2023 06:54

Synd med den förstörda nattsömnen ... dessa A- traktorer som far runt är ett otyg! Hör dem även här då och då.
Grattis till bra placeringar och kritiker, både till Maya och Falcon.
Jag kommer med säkerhet att åka en vardag till Paula :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

7 juni 2023 08:23

Jag ser fram emot ditt besök.
Tack för grattis!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards