Direktlänk till inlägg 5 juni 2023

Utställning Norrköping dag ett, lördag.

Av Kicki Fredlund - 5 juni 2023 16:25

Gabriella och jag åkte på en roadtrip till Norrköping i lördags morse.


Det var jättekallt, endast mellan 2 och 4 grader kl 5 på morgonen när vi gav oss av.


Även i Norrköping var det blåsigt med kyliga vindar, trots en del sol.


 

Man fick lov att vara klädd i jacka för att slippa frysa.

 

 

Falcon fick exelent och placerade sig 3:a i klassen, men utan ck. Domare var Petru Muntean från Rumänien.

 

 

En dotter till Falcon, Little Hooligans Habibi, ställdes också ut, hon fick nöja sig med VG för dagen.

 

   

Nina har en liten halvsyster till Falcon och övriga i min O-kull. Pjus dotter Cacis Junior Savage-Cacis. Hon fick exelent med ck, kom 2:a i klassen och blev 3:a Bästa Tik.

 

   

Maya var måttligt road. 

 

 

Men blev Bästa Veteran och 4:a Bästa Tik. Vann gjorde åter Giselas lilla stjärnskott Noomi, Cane Guardiano Fenomena. Hon avslutade dessutom med att bli BIS 1:a! Stort grattis! 

 

Vi stannade till finalen, men där blev Maya opl.


Efter utställningen åkte vi till Finspång för övernattning hos min goda vän sen många år, inom boxervärlden.


Vi blev bjudna på godaste grillspett, ugnstekt klyftpotatis och franska viner (som var inköpta på plats)


 

Vi tog en kvällspromenad till slottsparken på väg till en snabbvisit hos min bloggvän Anki, som även kommit till Norrköping och utställningen för att hälsa på f.m

 

En otroligt vacker park, och stor att gå i.   

Här passerar vi slottet. Jag kommer på efterkälken, då jag hade så otroligt ont att jag knappt kunde gå.

 

 

Anki bor med sin pudel Muffin i liten lägenhet i ett gammalt charmigt 1700-talshus. Jag fick slå mig ned en stund med mina smärtande ben. Under tiden var Christine hundvakt i parken åt våra hundar.

 

Under kvällen visade Chistines man Torkel fantastiska naturbilder från olika nationalparker i USA, där han tillbringat 2 år, tills pandemin satte stopp för fortsatt vistelse.


Lördagsnatten blev ånyo sömnlös, men söndagen får jag ta i ett nytt inlägg i morgon.


Jag har fortfarande flera hundra bilder att gå igenom från Norrköping.


Joanna hade min mobil och fotade flitigt båda dagarna, även jag och Gabbi tog en del bilder.



 
 
Anki

Anki

6 juni 2023 16:41

Trevligt att ses igen ... och tack för besöket! Jag hör av mig när jag åker till Paula :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

6 juni 2023 17:22

Kul att få se din lilla trevliga lägenhet och mysiga Muffin.
Hoppas att det inte blir en utställningshelg som du ska till Paula.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards