Direktlänk till inlägg 6 oktober 2022

Lingon

Av Kicki Fredlund - 6 oktober 2022 18:06

Jag har ju inte plockat några lingon i höst, vi behöver inga, har både i frysen och sylt.


Men Emelie ringde igår och hon vill ha lingon för att slippa köpa lingonsylten.


Så idag tog vi hundpromenaden till kända lingonmarker, inte så långt hemifrån.


Onyx började med att knapra på en pinne.

Men gick snart över till lingon.

 

Lingonen var ovanligt små, med det var så gott om dem, så på knappa 30 minuter hade jag plockat de önskade 5 litrarna.

Maya äter också lika gärna lingon som blåbär och svamp.

 

  

Några tomater har blivit upphängda i ett köksfönster.


Jag plockade av växthusets plast idag. Det har ju blåst, för att inte säga stormat hela dagen, så plasten var helt torr, vilket den inte varit tidigare, då dagg eller regn hållit den för blöt för att kunna ta ner och lägga undan för vintern.



 
 
Astrid

Astrid

6 oktober 2022 18:28

Skulle stänga ner
Hade skrivit i en blogg, då dyker ditt upp
Vilken slump
Vi har köpt lingon i år 6 kg
Vi äter lingon till mycket
Ha det gott

http://www.blogg.astridla.com

Kicki Fredlund

7 oktober 2022 12:02

Vi äter inte så mycket lingon, men nu inför vintern blir det mer när vi äter havregrynsgröt med sylt på.
Tidigare har jag sålt lingon varje år, men det är slut med att plocka åt andra, förutom det lilla jag plockat till barnbarnet i Göteborg.
Ha det gott du mé!

 
Ingrid

Ingrid

6 oktober 2022 22:35

Så brukade jag också hänga upp de sista tomaterna för att få dem att mogna.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

7 oktober 2022 11:59

Jag hoppas de mognar och inte ruttnar, som flera av de som ligger på fat har gjort.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards