Direktlänk till inlägg 15 april 2022

Usch och fy!

Av Kicki Fredlund - 15 april 2022 09:15

Jag slapp inte biverkningen av coronasprutan den här gången heller.


Tolv timmar efter sprutan, då var klockan 23 och jag hade just somnat, så satte en frossa in som inte var av denna världen, efter påsättning av varma sockor och extra filtar så somnade jag om till slut.


Men när jag senare på natten behövde gå på toa, så fick jag lov att väcka Berra, allt snurrade runt, det kändes som jag fått kristallsjuka igen.


Sen låg jag hela onsdagen med feberyra, svettningar och ont överallt. 


Dessutom tillkom ett jäkla ryggskott, jag har haft ont i ryggen ett tag, så pass att jag avslutade artrosskolan i förtid, men nu var det ryggskott så jag knappt kunde förflytta mig.


Igår var det dags för Berras cellgiftsbehandling i Avesta. Med extra värktabletter klarade jag av att skjutsa honom dit, men sen låg jag mest resterande del av dagen.


Idag är alla influensasymptom borta och jag mår prima, t.o.m ryggskottet har släppt.


Konstigt att vissa får såna reaktioner av coronavaccinet, Berra märker ingenting efter sina.


Idag skiner solen så äntligen ska hundarna få sin promenad, efter två dagar som de fått nöja sig med att vara på tomten


Jag ska gå och baka några kakor, så vi har nåt till f.m.-fikat


Glad Påsk på er alla! Här hemma finns inget som påminner om påsken i år.




 
 
Ingen bild

nella56

15 april 2022 10:28

Jag fick min fjärde spruta den 11 april. Kände ingenting den dagen och inte på natten heller men dagen efter fick jag en vedervärdig huvudvärk som satt i ända till kvällen. Gubben min kände som vanligt inga biverkningar alls varken ont i armen eller något annat konstigt. Nu är det gjort, man får väl ta en i halvåret nu fram till döddagar. Hu jeda mej.
GLAD PÅSK till er båda.

Kicki Fredlund

15 april 2022 16:14

Det är verkligen olika hur vi reagerar på coronavaccineringen.

Glad Påsk till dig också!

 
Skyttlat

Skyttlat

15 april 2022 11:30

Vilken otur Du har med sprutorna? Jag har bara blivit öm där dom stuckit. Skönt att det gick över så fort i alla fall!
Önskar Er en fin påsk! Kramar 💖

http://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

15 april 2022 16:13

Det är tydligen väldigt olika hur man reagerar.
Berra har inte fått nån reaktion.
Ha en fin påsk du också.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

15 april 2022 17:00

Det är tydligen väldigt olika på hur man reagerar på de här vaccinen, men det sägs att reaktionen är ett bevis på att vaccinet tagit, så det får du väl vara nöjd med.
Hoppas att du får fortsätta må bra nu!
Glad Påsk!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 april 2022 18:22

Man får ju en liten hint om hur det är att få covid, när man däckar helt av vaccinet.
Men skönt att det är relativt snabbt övergående.
Ha en fortsatt skön påskhelg!
Kram

 
Ingen bild

Ann-Marie

15 april 2022 18:59

Så jobbigt men sådana reaktioner Du får.
Första sprutan reagerade jag lite på, inget på andra, 3:e stack hon I en nerv så handen domnade ett dygn och 4:e som jag fick häromdagen var jag sticköm ett dygn sen inget mer.
Önskar Er båda och hundarna en skön helg. Hoppas att värmen kommer snart, idag har det varit förskräckligt kallt med en nordanvind som har alldeles för bråttom/ läs kulingvindar på Gotland.
Ann-Marie

Kicki Fredlund

16 april 2022 09:05

Så skönt att du sluppit biverkningar, även om det var olyckligt att bli stucken i en nerv.
Det ser ut att bli en solig och fin dag idag. Vi ska faktiskt åka till Brukshundklubben där jag inte varit än i år.
Ha en fortsatt fin påskhelg!

 
paula

paula

19 april 2022 22:21

Usch så onödigt! Men tur att du vet vad orsaken är när väl symptomen sätter in. Jag har inte haft några biverkningar på någon av mina fyra sprutor! Och det är jag förstås tacksam över, jag har förvarnat dottern då jag varit orolig om jag skulle bli så dålig att jag inte kan gå ut med hunden, men tack o lov har det inte blivit så¨.Skönt ändå att den pärsen går över skapligt snabbt för dig!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

20 april 2022 09:50

Berra klarar sig också helt utan symptom efter sprutan, medan jag verkligen blir helt däckad.
Men som du säger, jag vet ju orsaken och ett eller ett par dygn kan man lätt stå ut med om man därmed slipper att få covid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards