Alla inlägg den 31 januari 2022

Av Kicki Fredlund - 31 januari 2022 13:50

Jag var precis på väg att kravla ur sängen när telefonen ringde halv 8. Det var hörcentralen i Borlänge, dit Berra skulle till kl 11 idag. På grund av sjukdom så kommer dom att skicka en ny kallelse.


Så idag blir det ingen vända till Borlänge.



Lite senare ringde de från urologen i Falun. Berra fick tid för att röntga njurarna i Avesta i morgon.


Det är ett evigt åkande just nu.


I morse var lite kyligare igen med 8 minus, men sen solen gjort sitt så blev det sköna -3 grader.


Gårdagens sparktur på isen gick i våldsamt blåsväder, ingen sol var det heller då.


 

Det var inte alldeles lätt för hundarna att stanna upp när dom kom i full fart.

 

 

Efter det milda vädret dan innan så hade det bildats en tunn överis på den riktiga isen. Överisen sprack när man gick på den.

 

   

Tydligen hade det varit fisketävling i helgen, för isen var full av borrhål.

 

     

Idag har vi tagit en ny sparktur på sjön. Bara lite blåst och en hel del sol.

 

Isen är otroligt hal, så man kommer upp i riktigt hög fart med sparken och hundarna fick pinna på rejält, men även stanna till och hämta andan ibland.


 

Det är massor av sprickor i isen, men jag utgår ifrån att de är ofarliga, isen är tillräckligt tjock för mig och sparken.


Idag tog jag med mig sparken hem, för vägen är nu väldigt isig och hal efter omväxlande milt och kallt väder.


Nu ska jag gå och värma resten av gårdagens makaronipudding. Det är tur att Berra inte har nåt emot att äta samma mat flera dagar irad, mig gör det då ingenting.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards