Alla inlägg den 15 augusti 2020

Av Kicki Fredlund - 15 augusti 2020 10:26

Inatt vaknade jag före klockan 3 av att jag hörde en kraftig duns, som om nåt trillade i golvet.


Strax efter började hundarna rusa som galningar, fram och åter i huset sen hördes Maya skälla på ett mycket annorlunda vis.


Naturligtvis fick jag gå upp och se efter vad som stod på.


Då ser jag Maya helt rabiat klättrande på väggen i stora rummet vid det bortersta fönstret, samtidigt som jag hör ett dovt morrande bakom gardinen.


Jag fick inte tag på henne för hon var hal som en slingrande ål, till slut fick jag lyfta henne i bakbenen för att få henne därifrån.


 

Stackarn som satt bakom gardinen och morrade var den här gynnaren. Här har jag tagit undan hundarna och katten var ovanligt lugn när jag bar ut honom på altanen.

 

 

Men förödelsen var total, när alla blomkrukor åkt i golvet och hundarna hoppat på dom, så växterna var helt massakrerade.

 

 

Inte precis det roligaste att börja dagen med att ta reda på detta, bara att få bort att jord bakom elementet när dammsugarmunstycke inte når ner, knäckte min rygg totalt.

 

Hur sjutton hade då katten kommit in, jo genom vårt sovrumsfönster.


Till saken hör att jag så sent som dan innan hade öppnat upp den grind som i alla år stängt ute våra hundar från sovrummet. Det p.g.a att vi bara har två hundar nu och varken Maya eller Onyx hoppar upp i sängen (Onyx vet inte ens hur man gör).


Nån mer sömn fick jag inte, för Maya var fortfarande så upprörd att hon pep, gnällde eller skällde ända till morgonen då det var dags att gå upp.


Jag hade ju stängt dörren om förödelsen för att dom inte skulle gå dit. Att ta reda på det klocka 3 på morgonen hade jag ingen tanke på.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards