Direktlänk till inlägg 24 juni 2020

Det går bara inte...

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2020 12:27

att göra nånting i den värme som råder. Ja, jag vet att jag gnäller. Vissa älskar säkert den medelhavsvärme som vi har just nu.


Jag åkte tidigt till Hedemora och handlade idag, direkt efter frukost faktiskt. Men det hade hunnit bli 24 grader redan strax efter kl 8. Nu mitt på dan är det 30,5 grader, på eftermiddagen blir det säkert nån grad till. Puh!!


Jag hade tänkt ta med hundarna för en skogspromenad, men det var bara att glömma. Jag får gå ännu tidigare om dom ska klara av promenaden.


På altanen är vi bara korta stunder, det blir alldeles för hett.

 

Jag har testat att sitta i badenbaden-stolen, men efter 10 minuter under skuggande parasoll, så har jag gett upp.  

 

   

Det blir många besök till vattenskålen, men oftast dricks det ur badbaljan.

 

 

Jag kan inte låta bli att åter visa den enorma klematisen, som nu blommar med alla klasar.

 

Men det är mycket som blommar nu.

 

       

Stjärnflockan är så fin med sina skira blommor.

 

Nu börjar potatisblasten blomma, men än finns inga potatisar att plocka upp.

 

Tomaterna sköter sig i växthuset.

 

 

medan gurkplantorna lever en tynande tillvaro.

 

Men gurkplantan i groventrén växer och frodas, även om där bara finns en enda gurka så här långt.

 

  

 
 
Ingrid

Ingrid

24 juni 2020 15:09

Så fint det blommar hos dig. Tycker inte du om värmen, så verkar ju din trädgård gilla den i alla fall.
Jag hade stjärnflocka på Stenstugu och tycker att den är så fin, men fick inte med mig något exemplar hit och nu är de borta.
Hoppas värmen ger med sig snart så att du och hundarna mår bättre.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

24 juni 2020 15:45

Ja det blommar kolossalt, nu har jag ingen plats att gå och rensa ogräs, för blommorna står så tätt.
Jag hade stjärnflockan med från Arkhyttan när vi flyttade hit. Här fanns nästan inga blommor,bara en massa tuja och vintergröna, där jag har den stora rabatten.
Ja, jag hoppas verkligen att det ger sig med värmen, Berra mår inte bra när det är så här varmt.
Jag har värmepumpen på kyla. Trots det, är det 27 grader inne. På altanen är det 40 grader nu, man kan inte gå ut dit barfota, för då bränner man sig om fötterna.
Kram

 
paula

paula

24 juni 2020 22:19

Stjärnflocka har jag inte sett här alls. Hade inte jag den i Björsjö tro...Den är såå vacker, en favorit. Bad, dusch, så länge man är fuktig går det an. Vidrigt är bara förnamnet. Längtar till måndag! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

25 juni 2020 10:01

Stjärnflocka är en av mina favoriter.
Jag tänker på dig i den här värmen, jag tror du tycker ännu sämre om den än vad jag gör.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards