Alla inlägg den 8 mars 2019

Av Kicki Fredlund - 8 mars 2019 09:21

Tack och lov är jag på benen idag igen, om än väldigt darrigt.


Men gårdagen var hemsk. Jag vaknade vid 5-tiden med diffus magsmärta som jag inte kände igen som en begynnande kolik, men det visade sig att det ändå var det.


Kvart över 7 var jag tvungen att gå på toa, men utan att kunna uträtta nånting den första timmen, hade bara såå jävla ont.


Från halv 8 till hav 10 fick Berra sitta på en pall  inne på toan och med jämna mellanrum stötta mig för att jag inte skulle trilla i golvet när jag svimmade av smärtan. Jag var likblek och svetten rann och både händer och fötter domnade bort.


Samtidigt med en hink i knät för illamåendet var hemskt.


När jag sent omsider kunde lägga mig igen, så hade jag fått en frossa som inte var av denna världen. Hela jag skakade okontrollerat. Trots tröja på, raggsockor på fötterna och extra yllefilt, så kunde jag inte sluta frysa på flera timmar.


Som om inte det var nog, så hoppade min vänstra höft ur läge i ljumsken när jag bara skulle byta ställning i sängen. En djävulsk smärta fick mig att skrika rakt ut, det släppte inte heller och jag kunde inte röra benet för att få det i rätt läge igen.


Berra stackarn, ville ringa efter ambulans, men jag nekade. Han fick i stället hjälpa mig att få höften i rätt läge igen, men det var inte lätt.


Hela dagen gick som i dvala, jag sov ibland, var vaken och lyssnade på ljudboken ibland.


När jag fortfarande mådde illa på e.m så tog jag en åksjuketablett, postafen. Den blir man ju dessutom trött av, så jag lyckades sova bort ett par timmar.


Hundarna fick faktiskt ligga i sängen, för Berra låg på sin säng, för att ha lite koll på mig och hjälpa mig till toan när det behövdes.


Klockan 20 gick jag upp och gjorde en kopp te och tittade på Antikrundan.


Det var ju en 5:2 dag igår, men det var väl inte meningen att jag skulle totalfasta.


Jag har sovit oroligt i natt, korta stunder och med mycket drömmar, den ena konstigare än den andra.


Ute är det +3 grader idag, vad det var för väder igår har jag inge aning om.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards