Direktlänk till inlägg 27 maj 2018

Utställning och födelsedagar

Av Kicki Fredlund - 27 maj 2018 08:41

Jag var i valet och kvalet om vi verkligen skulle åka till Gimo i går i den rådande värmen som är nu.


Trött var jag dessutom efter vaknatten innan, men jag beslutade mig för att vi ändå skulle åka, det är ju också trevligt att träffa hundfolk som man inte träffat på länge.


Så kl 6 rullade vi iväg med packad bil.


Nu fick jag för första gången testa autopiloten (farthållaren) när jag började få ont i högra benet. Det fungerade, så det blev en enkel resa trots 20 mil i ett svep.


Även i Gimo var det tryckande hett och Triss (som inte skulle ställas ut) fick ha ett ständigt kallvattenkylt täcke på sig.


 

Mayas lillebror Nalle (Travarens Nahar) vann championklassen, sen blev han Bästa hane och fick Nordic Show Cert.

 

I en jättestor öppenklass tikar (18 st anmälda) gick Pew (Travarens Next Time) sist. Carina hann visa henne i första visningen, men sen hann hon inte komma tillbaka till ringen, för hon hade sina andra raser att visa i två andra ringar, som dessutom låg långt ifrån frallaringen.


Jag var tvungen att sticka iväg och rasta Maya, hon skulle ju in i ringen efter Pew, hon hade inte gjort ifrån sig, trots ett par vändor tidigare.


Höll på att missa att jag skulle in i ringen med Pew.


 

Den här gången fick Pew nöja sig med VG, då domaren Robi Hübenthal tyckte att hon var för smal.
Trist att hon är så dålig på att äta.

 

 

Maya ville som vanligt ner i gräset med nosen, så jag var ganska burdus mot henne med att hålla hennes huvud uppe med kopplets hjälp. Hon lyckades ändå vinna championklassen, men vi var bara tre st så jag hade inga större förhoppningar om topplacering i bästa tikklass.

 

 

 

 

Jag hade absolut inte räknat med att hon skulle kunna vinna Bästa Tikklassen. Men det gjorde hon och fick ett Nordic Show Cert. Jag fick grattiskram av Tobias vars tik Frenchy Diamonds Can You Control Me blev tvåa tog sitt sista Cert och blev därmed Champion.

 

 

Vilket storslam! Nalle BIR och Maya BIM. Det var faktiskt andra gången det hände att det möttes som bästa hane och bästa tik. För två år sen i Österbybruk blev Maya BIR och Nalle BIM.



 

Ganska knapphändig kritik, men placeringen var ju huvudsaken.  

 

Dagen var inte slut med detta, för vi åkte hem via Gävle och till Järbo för att gratta Ville, som i.o.f.s fyller idag, 9 år.

 

Men det får jag ta i ett senare inlägg, nu ska jag åka och ha valpkurs, idag ska vi till skogen och dom ska få testa att spåra.

 
 
Skyttlat

Skyttlat

27 maj 2018 15:04

Ett JÄTTESTORT GRATTIS! Såå himla roligt! Verkligen ett erkännande på Din uppfödning.
Hoppas det gick bra med kursen i värmen?
Ha det gott och kramar! ♥️

http://skyttlat.se

Kicki Fredlund

28 maj 2018 13:11

Tack! Ja, jag har haft tur med mina frallakullar.
Det var otroligt varmt och torrt i skogen, men flera av valparna spårade som om dom aldrig gjort annat.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

27 maj 2018 17:32

Grattis till fint resultat för Maya. Du håller då verkligen igång!
Hoppas du haft en skön söndag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

28 maj 2018 13:08

Tack! Jag är faktiskt förvånad att hon blivit bästa tik på båda sina utställningar i år.
Söndagen blev fullspikad.
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

27 maj 2018 17:44

Nu då!!

http://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

28 maj 2018 13:06

Jag hade hittat dig innan och lagt till dig bland mina bloggvänner.

 
Ingen bild

Helena C

29 maj 2018 11:36

Stort grattis igen till dina suveräna resultat och så snygg du är i utställningsringen/kläderna. Woow

Kicki Fredlund

29 maj 2018 21:01

Tack! Snällt sagt om kläderna, jag tyckte annorlunda när jag såg mig på bild.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards