Direktlänk till inlägg 2 juli 2017

Spårade trots värmen

Av Kicki Fredlund - 2 juli 2017 15:36

Igår var det otroligt varmt. Idag inte fullt så hett, men tillräckligt.


Det började med klarblå himmel och ca 23 grader. Framåt eftermiddagen blev det lite molnigare och 21 grader.


Vi åkte till skogen som vanligt för att spåra ändå.


Det var bara Kerstin, Angelika, Ylwa, jag och Berra som var där. 


Berra gick sin km-runda med Triss, medan vi övriga gick spår åt varandra


Jag följde med på alla spåren. Hundarna hade alla lite problem i spåren, f.f.a.så missade alla 4 hundarna apporter. Ingen klarade att markera alla.


                                  Angelika selar på Selma vid spårstarten.

 

                   Här har hon markerat en pinne och väntar på sin belöning. 

 


Kerstin och Queensi på väg till sitt spår.

 


Queensis spår avslutades på en gräsvall.

 


Så var det dags för Ylwa och Pantera.


Pantera spårade bra som vanligt, men även hon missade apporter på vägen.  

 


När vi kom hem plockade jag de första potatisarna ur hinkarna och vi åt matjesill till.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 juli 09:17

Igår kom Gabriella på förmidagsfika, det var ett tag sen vi sågs.     Naturligtvis var Falcon och Coccie med. För Coccies del, hon är nu 4 månader, så var det första gången hon träffade våra hundar.       Jag har aldrig tidigare sett ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 2 juli 17:56

Jag ringde frissan i Borlänge på förmiddagen, hon hade tid för oss båda kl12.     Jag hann med en kortare promenad med hundarna i Tjärnan på vägen in till Borlänge. Berra har så ont i benen att han stannade i bilen.   Jag hittade faktiskt ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 30 juni 16:43

Jag tog hundarna och åkte till Tjärnan för att titta om det kommit några blåbär än.     Små var de och inte blir det så värst mycket av bären i år. Inte på den här platsen i alla fall.     Onyx tog för sig av dem som fanns.     ...

Av Kicki Fredlund - Lördag 29 juni 15:49

När Helena var i Sverige så hade hon med sig två pussel som jag fick i gåva av Kay.   Det ena, som jag just lagt klar var lite ovanligt att lägga.     Alla bitar var kantbitar, så det gick inte att börja med att lägga ytterkanten på pussle...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 25 juni 10:23

Igår fick jag trevligt besök av Madde och Bruno. Berra var ju på sin dagverksamhet.     Bruno var så intresserad av Maya och hon var snäll och tillät hans närgångna snusande. Det var skillnad mot hur sur hon var på valparna som nyss har flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards