Direktlänk till inlägg 5 juli 2017

Hamnade i Fredriksberg.

Av Kicki Fredlund - 5 juli 2017 20:58

Jag hade klipptid hos Sari (som har Mayas kullsyster Hedda) i Falun halv 10. Vi åkte hemifrån halv 9.


Det var länge sen jag var så långhårig, så det var mer än hög tid att kapa håret rejält.


I Ludvika skulle jag hämta auktionsgods som jag budat in så vi fortsatte dit. Berra blir inte glad åt mina inköp, när jag egentligen skulle göra mig av med allt jag redan har för mycket av. 


På vägen stannade vi och f.m.fikade, jag hade fixat en termos på morgonen. Igår bakade jag kubbar, för det var tvärslut på fikabröd i frysen, så vi hade nåt att äta till kaffet.


                                    Väldigt vacker plats att ta fikapaus vid.

 


                         Hundarna fick finna sig i att vara bundna en stund

 

Vi hade en tid att passa efter auktionsfirman. Vi var nämligen bjudna på lunch hos Paula i Fredriksberg.


Paula är min äldsta blogvän och även den jag träffat irl flest gånger, även om det går flera år mellan gångerna och hon bott på nya platser varje gång. Den kvinnan har flyttat fler gånger än vad man kan hålla reda på.


 


Vi gick på promenad med hundarna efter lunchen. Just här går Blinka före, men annars höll hon sig bakom, för att vara ur vägen för sura Triss (som fick gå kopplad). Maya gick också lös, men hon hade stor respekt för den äldre tiken.

 


Triss hittade ett dike med en aning vatten i, det blev gyttjebad innan hon plaskat klart där.

 

 


Paula skickade ett kort som hon tog på mig. Tar med det för att visa hur snaggad jag är efter dagens klippning.

 

 

                   Även här har skogsavverkningen förändrat markerna.

 

 

Det blev en trevlig eftermiddag med mycket prat. Hemma var vi igen till kl 6. Då kollade vi på travet från Lindesberg på TV. Hade två intressanta hästar att följa (dom gick dessutom i samma lopp).


Det var Cattas Overthehill, han var duktig 3:a och Lindas Åskar, lika duktig 4:a efter dödens hela vägen i tufft tempo, dom var nos vid nos i mål.


 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

5 juli 2017 22:52

Önskar vi kunde ses oftare, men tack o lov finns internet" Det är det näst bästa sättet att umgås. Tack för att ni kom! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

6 juli 2017 10:30

Ja, visst hade det varit trevligt att kunna ses oftare än vart fjärde år.
Tack för god lunchsallad!
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

6 juli 2017 09:11

Se där så fina bilder på Er! 😍
Så roligt att kunna träffas ibland. Hur långt är det emellan Er? Bra att hundarna kommer någorlunda överens iaf.
Ha det gott och kram!❤

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

6 juli 2017 10:28

Ja, det är roligt att ses i det verkliga livet emellanåt.
Det är ca 12-13 mil till Paula härifrån.
Triss är OK i koppel, när man väl kommit igång på promenad, men lös med en liten tik skulle jag aldrig släppa henne.
Skillnad med Maya, hon är vänlig mot allt och alla.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

6 juli 2017 19:34

Så roligt att se två av mina favoriter på samma plats!
Surtanten Triss är charmig på sitt bulldoggiga vis och vem kan väl stå ut med en mopsig Blinka! :D Ankan är också sån... är man bäst, så är man...
Ni bor underbart båda två och visar det så fint!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

7 juli 2017 09:46

Ja, vi bor fint, men jag jag fattar inte hur Paula klarar sig utan bil. Det skulle jag aldrig göra om jag bodde som hon.
Nu återstår att se när jag ska få tillfälle att träffa dig. Det var synd att vi missade det när jag pendlade till Uppsala.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards