Direktlänk till inlägg 1 juli 2017

Juli månad

Av Kicki Fredlund - 1 juli 2017 13:15

Jaha, då har den första sommarmånaden avslutats, kallad försommar. Är det nu vi ska få högsommar?


Igår och idag har det ändå varit värme som passar vilken högsommardag som helst.


Gårdagens enorma blåst är borta idag.


Igår var vi till Borlänge, jag skulle inhandla kabel att sätta i cigarettändaren, som skulle gå till fläkten som jag har på den ena hundburen. På Kjell&Co hade jag sett på nätet att det fanns en strömomkopplare från 12 volt till 6v, som det är i fläkten, den drivs annars av 4 st 1,5 v batterier. Batterierna tar ju slut och är ju inte så billiga heller.


Enda problemet är att fläkten inte automatiskt går över på batteridrift när motorn inte går på bilen.


Vi åt lunch på en Thairestaurang i Borlänge. Var sen in en stund till tig-Ove. Hundarna fick avslutningsvis sin promenad i den vanliga skogen. 


Trots den enorma blåsten, så var det så varmt att jag knappt stod ut. Att göra något utomhus var helt uteslutet.


                                   Hundarna använder badbaljan flitigt.

 


                               Fika med rabareberpaj och glass, inte helt fel.

 


                                          Igårkväll blev det lite ost och kex.

 

                                         

                                                  Än vi då, får vi ingenting?

 

   

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

1 juli 2017 14:33

Hej, inget dopp för mig ännu. Idag har jag jobbat på loppis och nu är jag visserligen svettig och varm men orkar inte ta mig ner till sjön. Och Blinka hon vägrar i stort sett gå någonstans alls. Sådan matte sådan hund..
Men jag klagar inte, skönt för semesterfirare och barn att få sol och badväder. Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

2 juli 2017 08:51

Du som varit en sån badnymf. Har du alldeles lagt av nu?
Värme vill jag gärna ha, men det ska vara med måtta.
När det är så varmt att man svettas bara man går ut, nej tack!
Kramen

 
Skyttlat

Skyttlat

1 juli 2017 16:04

Pust! Alldeles för varmt idag. 28 grader.
Kanske jag också skulle skaffa en pool? Till mig själv då isf, för Klicker badar inte. Det gör ju inte jag heller egentligen.
Drar inte fläkten ur bilens batteri när motorn är avstängd om inte den skulle gå på vanliga batterier?
Besvärligt att inte kunna få lite kyla in bilen när man har hund!
Då kanske det inte hade hänt så många olyckor med hund/barn i varma bilar?
Känner Du någon som är intresserad av en Andis klippmaskin? Jag har en till salu. Mer om det i bloggen.
Då önskar jag Er en fin och skön helg! Kramar ♥

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

2 juli 2017 08:48

Fläkten stannar när motorn inte går. Då får man dra ur kontakten vid fläkten så går den på batteri. Det hade varit bättre om batteridriften gått på när man drar ur den ur "cigarettändaren".
Dessvärre har jag ingen hint om vem som skulle vara intresserad av en klippmaskin.
Ha en fortsatt skon helg med lagom värme.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

1 juli 2017 16:51

Kan du verkligen stå emot de där bedjande blickarna?
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

2 juli 2017 08:34

Ja, för det mesta. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 2 juli 17:56

Jag ringde frissan i Borlänge på förmiddagen, hon hade tid för oss båda kl12.     Jag hann med en kortare promenad med hundarna i Tjärnan på vägen in till Borlänge. Berra har så ont i benen att han stannade i bilen.   Jag hittade faktiskt ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 30 juni 16:43

Jag tog hundarna och åkte till Tjärnan för att titta om det kommit några blåbär än.     Små var de och inte blir det så värst mycket av bären i år. Inte på den här platsen i alla fall.     Onyx tog för sig av dem som fanns.     ...

Av Kicki Fredlund - Lördag 29 juni 15:49

När Helena var i Sverige så hade hon med sig två pussel som jag fick i gåva av Kay.   Det ena, som jag just lagt klar var lite ovanligt att lägga.     Alla bitar var kantbitar, så det gick inte att börja med att lägga ytterkanten på pussle...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 25 juni 10:23

Igår fick jag trevligt besök av Madde och Bruno. Berra var ju på sin dagverksamhet.     Bruno var så intresserad av Maya och hon var snäll och tillät hans närgångna snusande. Det var skillnad mot hur sur hon var på valparna som nyss har flytta...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 20 juni 18:52

I morse gjorde jag en rabarberkaka som jag tog med mig till Helena när jag lämnade tillbaka valphagen. Jag är så tacksam att jag får låna den.     Helenas trädgård har redan massor av blommande dahlior, men jag fotade bara en.       Ä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards