Alla inlägg den 25 november 2016

Av Kicki Fredlund - 25 november 2016 16:57

Julen närmar sig med stormsteg, för tiden går ju så himla fort.


Man kliver upp och äter frukost, sen strax är det dags för 11-kaffet och innan man hunnit blinka så ska maten stå på bordet vid tretiden, hundarna måste få sin promenad innan mörkret faller.


Vid 4-tien är det kolsvart ute, sen är det inte långt kvar innan det är dags att sätta sig vid TV ett par timmar innan sängen väntar vid 22-tiden.


För att säga som Sverker Olofsson "ska det vara på det här viset?".


Jo nånting hinns väl med emellan.


I morse började jag baka, det blev vaniljhorn (länge sen sist) och bullar. Skulle testa att göra som dom säger att bagarna gör sina bullar, tillsätta margarinet (rumsvarmt) sist när degen är färdigknådad. Det ska visst ge luftigare bröd. Vad vet jag, jag provade iaf, lite marigt var det innan margarinet tagits upp helt av degen. Goda blev dom (men det brukar dom vara annars också).


Så har jag börjat tvätta fönsterna. Kors i taket!


 

Stökigare än stökigast när blommor och annat ska väck först. Jag trodde fönstertvättaren gått sönder, för den blev aldrig laddad igår, men det var bara att det tog en hel dag att ladda den.


 

Nu kan man se ut genom ett fönster iaf. Men det kommer att ta många dar innan alla är klara.


 

Hundarna busar runt med jämna mellanrum.


 

Eller tar sig en tupplur, som nu.


Nu ska jag ta kväller med att gå och lägga mig i badet med rejäl rygg och nackmassage på.


Kan ta datorn med och lyssna på ljudboken "När det tysta tar över" av Mikael Ressem, den andra boken av honom som jag lyssnar på.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards