Alla inlägg den 10 november 2016

Av Kicki Fredlund - 10 november 2016 16:09

Samtalsämnet på de flestas läppar just nu är väl USAs valresultat. Hur kunde en sån pajas bli president, fanns det inte fler att välja på i ett så stort land??


Ja, ja, den som lever får se hur det hela går.


Men här fortsätter livet i sin lugna ankdamm.


Ett annat samtalsämne är den myckna snön så tidigt på säsongen. Dom stackars stockholmarna, blir alltid blir tagna på sängen hur mycket det än gått ut varningar om rikligt med snö. 

Dom som satt och körde med sommardäck igår var nog inte så glada. 4 dm snö föll det i huvudstan!


Då är jag glad som bara behövt skotta hälften så mycket, även om jag tycker att det räcker och blir över.


Idag har jag gjort mig till och lagat rotmos med fläsklägg. En av Berras favoriter, en annan favorit fick han för några dar sen när jag gjorde kroppkakor. I måndags stekte jag stömmingsflundror med potatismos till.


Jag vet inte riktigt vad jag drabbats av som gjort så många gamla hederliga husmanskosträtter på kort tid.

Jag som inte ens gillar att laga mat.   


Idag har jag hållit mig hemmavid på hundpromenaden. Berra går inte många steg nu i halkan, jag får vara glad att jag får ut honom över huvud taget,


 

Men hundarna och jag gick till sjön. Först när jag såg den här bilden på datorn så såg jag att Maya har en snusdosa i munnen, det såg jag inte då. Men å andra sidan såg jag inte ens att hon var med i bild för det var sjön med den påbörjade isbildningen som jag skulle fota.


Hoppas att den inte fryser med snö på, då får vi samma eländiga is som förra vintern, då gick det inte att gå på sjön för isen var alldeles för osäker.


 

Nåt snusk hoppas dom väl hitta här i snön, det är intill slogboden och folk är otroliga på att lämna skräp efter sig.


 

Trots att promenaden inte är speciellt lång, så får dom kortbenta ligga i hela tiden för att pulsa sig fram, så dom är rätt nöjda när vi kommer hem.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards