Direktlänk till inlägg 26 juli 2016

Utställning Köping söndag.

Av Kicki Fredlund - 26 juli 2016 09:01

Om det var varmt i lördags, så var det näst intill olidligt hett i söndags i Köping.


Vi lät vårt tält stå kvar på samma plats som dagen innan för att få skugga till hundarna. Det innebar att Berra satt kvar där ända tills det var dags för Maya och Triss att ställas. Dagens ring låg ganska långt från tältet.


Det var hela 5 anmälda hundar från min uppfödning. Jag hade hundar med från alla mina tre kullar.


   

Först ut var Nalle (Travarens Nahar) som gick i juniorklass hanar. Han fick Exelent och placerade sig 2:a med CK i konkurrensklassen.


   

I juniorklassen för tikar gick Pju eller Pew, vet inte hur hennes namn stavas (Travarens Next Time heter hon iaf i stamtavlan). Hon fick också Exelent och placerade sig 2:a med CK i konkurrensen.

Carina visar fralla för första gången, hennes raser är ju amerikansk coccer och flat coated retreiver.

Pju är döttrarnas hund.


 

Sen var det öppen klass och där var Mayas kullsyster My (Travarens My Dream) Hon fick också Exelent blev 4:a i ökkl, men utan CK den här gången. Hon är på jakt efter sitt tredje CERT, då blir hon champion.


     

Triss blev 4:a med CK, men nu är hon riktigt tagen av värmen. Det var mer än 30 grader.


   

Agneta fick visa Maya, som den här gången kom före Triss med att bli 3:a i chkkl.


Den här gången fick ingen någon placering i Bästa hanhundsklass resp. Bästa tik, men jag är naturligtvis jättenöjd med deras resultat och finfina kritik. Alla 5 fick exelent och 4 även CK.


 

Här är vinnarna. BIR blev en unghane från Finland Rebound Make No Bones, BIM blev Lisas fina ungtik (Lola) Zecuda's X'Press Yourself.


Avslutningsvis var det dags för avelsgrupp och uppfödargrupp. Triss hade för första gången en grupp med sina avkommor. Fick en toppenkritik.


Var ytterligare en uppfödargrupp anmäld, men struken, så det var bara jag som hade. Men jag skäms inte på nåt vis över de två HP som jag fick. 


     

Svårt att få med alla på bild, den här gången får Birgitta (som äger Triss' pappa Caesar) hjälpa till att visa Maya, då Agneta har Nalle med i gruppen.


       

Jag har aldrig tidigare sett att en domare använder ordet smooth om rörelserna.

 

När vi packat ner tältet och alla våra saker, så höll man ju på att flyta bort.



Synd att jag missade att ta kort på när Triss ligger på mage i vattnet (lindrigt rent) och ålar sig fram, när jag var till vattenposten för att spola vatten på deras kyltäcken.


Berra fick stå med hundarna och vänta i skugga medan jag hämtade den bastuheta bilen från parkeringen. Den fick stå på med AC och full fläkt ett tag innan det gick att sätta in hundarna.


Nu hoppas jag bara att det inte blir lika varmt på Gotland, där det är utställning nästa gång.

På Gotland är det bara 14 anmälda frallor. Här i Köping var det mer normala 51 st.

 
 
Ingen bild

Christine

26 juli 2016 12:20

Detåse vara roligt att få visa så många så fina egna hundar! 😊 💕

Kicki Fredlund

26 juli 2016 16:32

Ja, visst blir man lite stolt när man lyckas med det man tror på.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

26 juli 2016 13:30

Vilket fint linne du har med en snygg fralla på! Var köper man såna?

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 juli 2016 16:31

Cissi och Emelie var i Thailand i november, köpte detta fina linne och jag fick det i julklapp.

 
Hillevi

Hillevi

26 juli 2016 17:31

Grattis till din lyckade uppfödning - det går ju på räls! :D

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

27 juli 2016 12:03

Tack! Men jag gjorde en dundertabbe i lördags. Såg inte att det var fel hund som var anmäld, hade skrivit en siffra fel på regnumret, så det var Mayas syster My som stod i katalogen. Och jag märkte ingeting förrän jag fick det påpekat i måndags. Så det resultatet blir nog makulerat. Tur i oturen att hon inte vann.

 
Ingrid

Ingrid

26 juli 2016 19:03

Vilket jobb ni lägger ner på de här utställningarna, men jag förstår att det är roligt när det går så bra för hundarna. Just nu har vi riktigt varmt, men det hinner ju ändra sig innan ni kommer till ön.
Ha det så gott i sommarvärmen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

27 juli 2016 12:00

Ja, visst kan det kännas jobbigt ibland, för jag gillar inte att köra bil så långa sträckor längre. Men själva utställningarna känns fortfarande roligt.
Ja, du trivs i värmen, men jag ser helst att det är lite mer lagom.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards