Direktlänk till inlägg 25 juli 2016

Utställningshelg i hetta och besök i Kolsva.

Av Kicki Fredlund - 25 juli 2016 19:48

I lördags var det svenska dvärghundsklubben som hade utställning i Köping.


Det var otroligt varmt, närmare 30 grader. Vi placerade vårt tält vid en träddunge, så vi hade ändå skugga. Det innebar att vi inte hade nån sikt till ringen, Berra satt kvar där med hundarna medan jag satt vid ringen emellanåt. Men man får ingen full koll på utställningen när det är så varmt och man dessutom går emellan.


Jag hade ju både Triss och Maya i Champinklassen, så jag fick skaffa mig en reservhandler.


 

Lämpligt att fråga Tobias, vars nya valp från Finland just blivit BIR valp (blev sen BIS 3:a i finalen)-


 

Triss klarade värmen förhållandevis bra, men visst var det jobbigt.


     

Maya med sin inlånade handler.


    

Jag är ju onekligen enklare klädd än Tobias, men jag kunde inte förmå mig till att sätta på mig långbyxor i värmen, dom fick ligga kvar i tältet.


Triss blev 2:a i klassen och Maya 3:a Domaren Barbara Muller från Schweiz (ska vara ett tyskt y, men jag vet inte hur man skriver ett sånt).

Hon var inte så utförlig i sina kritiker, såg flera som bara hade ett par rader skrivet.

Både Triss och Maya blev opl. i Bästa tikklass.



     


Efter utställningen åkte vi till Lena och Hasse i Kolsva, där vi var inbjudna till lunch/middag på en ljuvlig sallad.


         

Vi började med att gå runt och titta på deras alldeles fantastiskt vackra trädgård (tidigare har vi varit där på vintern).


   

Vi satt ute och åt i värmen med denna vackra vy framför ögonen.








 
 
Hillevi

Hillevi

26 juli 2016 05:45

Varsitt ck var väl väldigt bra. Grattis! I värmen också... och visst är det snyggt med kavaj och svarta byxor men det var nog lite varmt! Två bilder kommer inte upp (3 o 4) men alla på den fantastiska trädgården - oj! Vacker tupp i en jättefin hönsgård och dammen med guldfiskarna, blommorna, så bra att ni fick se den sommartid också!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

26 juli 2016 10:58

Jag vet inte varför inte bilderna syntes.
Det var en otrolig trädgård, inte alls så stor men med hur många "rum" som helst. Höns fanns på två ställen. Nån sorts dvärghöns där tuppen gick och hedemorahöns på ett annat ställe, där fanns även två alldeles nya kycklingar, som jag tyvärr inte kunde ta kort på (blev suddigt).

 
Hillevi

Hillevi

26 juli 2016 09:11

Nu syns alla bilder! :D

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

26 juli 2016 10:54

Jag fick lägga ut dom på nytt.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

26 juli 2016 09:49

Hej, man kanske borde ha samma regler som på vintern, över vissa grader ställer man in? Men det gick ju bra, själv flämtar jag bara och är ilsk som ett bi i hettan. Den trädgården var verkligen speciell! En damm ska man ha! Hoppas det nu blir lite normalare temperaturer så man orkar gå o plocka bär
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 juli 2016 10:53

Jag håller med om att det varit alldeles för varmt några dar. Jag vill också ut och plocka bär, men det är ju omöjligt när det är så här varmt. Svampen torkar dessvärre också bort.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards