Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Går på halvfart

Av Kicki Fredlund - 2 juni 2016 07:43

Nu har det varit en otrolig värme ett par dar, så nu går man bara på halvfart. Om det nu skulle varit nåt annat innan.


Det var 24 grader varmt igår. På altanen blir det 50 grader eller varmare som värst, så då kan man inte vara där. Det var för varmt för att fortsätta måla stolarna.


När jag rensade ogräs, så var det inte för det blev jobbigt för ryggen som jag fick sluta, utan för värmen.


Men framåt kvällen, sen vi varit och handlat, hundmat bl.a så gav jag mig på den nyinköpta trimmern.


Den var faktiskt perfekt att putsa runt alla kanter där gräsklipparen inte kommer åt. Den här nya trimmern går på batteri, vår förra var eldriven så man var tvungen att släpa en sladd med sig. Det innebar att den bara gick att använda på framsidan och när man skulle röja utefter vägen.


Det var för varmt för Jolly och Triss, så dom fick stanna hemma när vi åkte till Hedemora, det innebar att Maya, för första gången i sitt liv (tror jag), var ensamhund på skogspromenaden.

Kors vad lydig och lyhörd hon var, mot vad hon är annars.


Jag köpte en del blommor på Granngården, såna som jag brukar så och dra upp själv, men inte iår. Bl.a zinnia och rosenskära.


 

Hoppas att jag får dom här utplanterade idag.


Mitt på dan ska jag till Falun och klippa mig.


 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

2 juni 2016 18:42

Hej, så fina sommarblommor, jag har inte ens skaffat några till min yttervägg o balkonglåda...har varken haft tid eller lust. Naturen är fylld av fina blommor nu, vete sjutton om jag inte struntar i att pynta i år. Herregud jag blir bara latare för varje år som går. Fast, nu är jag åter kanin- och hönsvakt, tredje året nu, som grannen åkte hem till Holland. Inte så betungande, men jag är ju noga med att ge dem fräscht gräs att tugga på så det blir dagligt plockande...
Äckelvärme tycker jag, men det vet du ju redan, kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

3 juni 2016 14:44

Man måste faktiskt inte köpa en massa blommor.
Men jag har ju i alla år alltid haft många sommarblommor och jag gillar det.
Men det bli mindre och mindre för varje år.
Himla bra för grannen som har dig som hjälpande granne när hon åker bort.
Jag skulle behöva en sån som du när vi åker till Trollhättan nästa vecka.
Jag håller med dig om att det är äckelvärme när det är så här varmt.
Kramen

 
Hillevi

Hillevi

3 juni 2016 07:41

Så bra med sladdlös trimmer. Jag har en med sladd och det är rätt besvärligt. Men också en röjare, fast den går ju på alkylatbensin. Dags att dra igång den snart. Men det ska vara svalare i morgon, så det får bli då. (Tycker som Paula om värmen men det törs man ju knappt andas om.)

Blommorna är jättefina. Har bara köpt få, pengarna rinner iväg så bra ändå.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

3 juni 2016 14:47

Ja, nya trimmern var perfekt, inte så tung att använda som jag trodde.
Jag har inte köpt så många blommor, men fler än jag brukar har det blivit i år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards