Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

Ny värmepump

Av Kicki Fredlund - 15 oktober 2015 19:04

Fin solig dag idag också, efter en kylig natt.


 

Så här ser det ut vid frukostbordet varje morgon. Maya gör sällskap med Berra. Hon vill gärna smaka, men inte en chans, inte vid bordet.


 

Mitt på dan kom killarna som monterade vår nya luftvärmepump i rummet.


På e.m åkte vi med gamla värmepumpen till sopstationen (iofs fick bara hälften plats i bilen, så det får bli en vända till).


 

Fortsatte till Dalälven för jag behövde en bild till temat älvstrand. Det är verkligen vackert nu med höstens alla färger.


I övrigt har jag idag börjat paketera prylar som jag ska ha med mig till loppiset i Borlänge på lördag.

Det blr nog ca 4 banankartonger med blandat, mest porslin och textil.


 
 
Ingrid

Ingrid

15 oktober 2015 20:50

Då har ni varmt och skönt i huset igen.
Vilket enormt vackert höstfoto du tagit!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

16 oktober 2015 09:05

Det blev så varmt i rummet igår så jag fick stänga av fläkten. Den skickar värmen ända in i biblioteket intill, det klarade inte den gamla.
Ja, nu kan man frossa i höstens vackra färger och det gör sig ju bra på bild också.
Kram

 
Menageriet

Menageriet

16 oktober 2015 08:19

Ja men det kan ju ramla ned någon bit om jag stirrar ordentligt? :)
Så skönt med riktiga grejor nu när det börjar bli kallt? Hoppas det ska funka bra nu?
Vilka härliga bilder på älven och höstfärgerna? visserligen finns det lite skog här, men inget som man kan gå några längre sträckor i. Vägen som är på bilderna går till en stuga inte så långt in i skogen. Annars är det bara berg här, så den sortens skog som Du har och går i finns ju inte här. Om man inte åker flera mil förstås och det kan jag ju inte numera?
Tack för tipset om Vinkremlan! Visste inte att det fanns en sån? Den är ju faktiskt vinröd på hatten.
Om bullbaket, så kan jag ju också baka såklart, men det blir aldrig av. Har köpt choklad och mandelmassa och tänkt ha som fyllning, men konstigt nog så tar det slut innan jag ens satt degen? Hihi!
Nej, det blir Findus frysta till kaffet, för precis som Dig vill jag ha något till det.
Ha det gott och kram på Er! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

16 oktober 2015 09:02

Det är väl inte fel att äta köpta bullar heller. Jag brukar göra det själv ibland trots att jag har egna i frysen.
Det är synd att du måste åka flera mil för att hitta en promenadvänlig skog.
Nu tar ju vi bilen trots att det finns skog nån km härifrån, men det är det enklaste när man har hundarna.
Ha det gott du me'!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards