Direktlänk till inlägg 10 oktober 2015

Till Borlänge

Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2015 17:35

I morse åkte vi till Borlänge direkt efter frukost. Jag ville nämligen kolla in Loppiset som är på Coop på lördagar (mellan 9-14).


Jag har bokat bord till nästa lördag, eftersom jag aldrig varit där så ville jag kolla lite innan.


Pratade med en del säljare, det verkar vara en hobby för många, dom har sina bord stående varje lördag, plockar inte ner sina saker mellan varven.


Jag såg ingen som sålde torkad svamp, hoppas att jag kan sälja det. Jag har ju en hel del torkade trattisar, även en del torkad Karl Johan.


 

Eftersom man inte har så stor plats till sitt förfogande, så får jag väl plocka ihop prylar som inte är så skrymmande.


Vi skulle även handla en del. Bl.a en flaskborste. Finns det ingen som nyttjar en sån längre??. Det fanns nämligen inte nånstans. Var in på Coop, Rusta, Ikea och Ö&B. Ingen hade flaskborstar.


Fick några banankartonger på Coop, jag måste ju ha nåt att packa ner det jag ska ha med till loppiset.


Vi sprang på flera gamla bekanta inne i Borlänge, så det blev att stanna och prata lite både här och där. Det är sällsynt att vi träffar nån vi känner när vi åker till Borlänge, men den här gången var det dels en tjej, som jobbat på travet, en f.d. travtränare, en boxeruppfödare och vår sjukgymnast   


 

Berra köpte en trisslott till mig (men han ville vara med och dela om jag vann). Liten vinst blev det ju också.


Vi tog en skogspromenad med hundarna på vägen hem, utan svampkorg, men några karl-johan stod utefter stigen, så dom fick vi bära i händerna till bilen.


När vi kom hem tog jag upp den sista potatisen som var kvar på landet (det var till 3-4 kok).

Sen gjorde jag helstekt fläskytterfilé med karl-johansås (mums), ett glas rött till satt inte heller helt fel.


 

Nu ska jag sätta mig och ta reda på gårdagens svamp.





 
 
Ingrid

Ingrid

10 oktober 2015 19:17

Grattis till vinsten! Flaskborste vet jag inte att jag har sett på länge. Det kan ju i och för sig bero på att jag inte har tittat efter det. Jag har en på Stenstugu, det vet jag.
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

11 oktober 2015 15:12

Jag får väl säga grattis till din vinst också, även om min var större ;-)
Jag får fortsätta att leta efter en flaskborste, men jag har fått en del tips om var det kan finnas.
Kram

 
Tasstanten

Tasstanten

11 oktober 2015 08:53

Kul att få en vinst, vilket jag också lyckades med för ett tag sen. Jag vann 90 kr och bytte in till nya lotter, som tyvärr inte gav något alls.

Men vad använder folk idag, om de inte använder flaskborstar? Konstigt att det inte finns att få tag i.

http://tasstanten.se

Kicki Fredlund

11 oktober 2015 15:10

En vinst är ändå en vinst, även om den är liten.
Visst är det konstigt att det skulle vara så svårt att få tag i en flaskborste.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

11 oktober 2015 10:54

Hej, så det verkade lovande på loppis? Du ska se att du blir ständig prenumerant där du med. "ler". Min förkylning börjar äntligen lätta, var så glad igår att jag klarade kvällen utan hostattacker när vi var o åt på Hyttan, men det kostade. Hostade mig igenom hela natten istället... Imorgon får du börja tänka på att halvblinda jägare springer omkring i skogarna, ta det försiktigt!
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

11 oktober 2015 15:08

Jag vet inte om det verkade så lovande, det flesta jag pratade med sa att det var väldigt ojämnt. Ibland sålde dom just ingenting, men jag tänkte ändå prova en gång (eller två)
Skönt att din förkylning äntligen ger med sig.
Jag blev ju väldigt snabbt frisk, men har ändå slemhosta fortfarande (men inte på nätterna).
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards