Direktlänk till inlägg 7 maj 2015

Skitiga hundar

Av Kicki Fredlund - 7 maj 2015 09:37

Gårdagens regnande övergick faktiskt i sol och skaplig värme, 15 grader, på eftermiddagen.

Skogspromenaden blev i varmaste laget, det tyckte i.a.f hundarna.


 

Det blev faktiskt så varmt, så Triss ville vila sig emellanåt i den fuktiga mossan.


 

Här kröp hon t.o.m in under en liten gran för att få svalka.


 

Skorpan flåsade och såg ut som en bredkäftad groda, sen hon också sprungit som en tok med dom andra.


 

Men bäst av allt (tyckte Triss) var när vi kom till ett riktigt blöt och skitig vattenpöl på stigen.


   

Det var bara att låta dom hålla på. Jag fick igen det när vi kom hem, då jag fick bada alla tre. Skorpan hade redan vänt med husse tidigare, så henne slapp jag bada.


Jolly var ju bara skitig på benen, men eftersom det var länge sen hon blev badad, så blev det en vända i badkaret för henne också.


Idag skiner äntligen solen redan på morgonen, så nu ska jag försöka mig på ett litet ryck i trädgården.


Ogräset har tagit nya tag efter regnet. Ser också att det snart är dags att klippa gräset för första gången i år.


 
 
Ingrid

Ingrid

7 maj 2015 10:41

Hundarna påminner verkligen om våra smågrisar, som låg och vältrade sig i gyttjan när de fick gå ut.
Här har det regnat så mycket, så det är surt i jorden. Vaktmästaren beklagade sig över att det varken går att klippa gräs eller rensa rabatter.
Ha en skön dag och var rädd om ryggen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

7 maj 2015 11:58

Triss påminner om en liten flodhäst när hon lägger ner sig i skitvattnet.
Jag såg här att det faktiskt är dags att klippa gräset på baksidan, men det var väldigt blött, så jag måste vänta tills det torkat upp.
Jag passar ryggen, tar bara 20 - 30 minuter i taget och är sen inne tills smärtan lagt sig, då kan jag gå ut igen efter ett par timmar.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 april 17:45

Idag kom Gabriella på e.m. i skulle försöka fota valparna, nu 6 veckor gamla.   Men det är nästan omöjigt att få till en vettig bild.         Travarens Quick Pay       Travarens Quick Step   Sen blir man ju lite trött. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards