Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Kicki Fredlund - 5 februari 2014 11:31

Hos Ingrid fanns den här utmaningen, som jag nappade på

En liknande utmaning fanns också hos Herr Nilssons Fru


Vad ”brinner”du för?

Det är väl inte så mycket längre, som man brinner för. Tidigare var det väl travet och hästarna.


Det bästa som hänt dig?

Naturligtvis barnen, men annars är det väl när vi 1971 köpte vårt ställe i Arkhyttan och kunde börja föda upp travhästar.


Det värsta som hänt dig?

Det var 29 februari 1968, Berra hade åkt till Solvalla med några vänner på trav och på hemvägen frontalkrockade bilen med en lastbil och alla tre i personbilen dog. Innan jag fick reda på att Berra inte var med i bilen, för han hade åkt i en annan bil hem, var den värsta dag jag upplevt innan jag visste hur det låg till.


Det bästa resminnet?

Det var nog när min syster och jag åkte till Marocko första gången, det var 2005.

Utlandsresor var nåt nytt för mig.

Vilken klädstil har du?

Här finns ingen klädstil, det är jeans och tröja som gäller alla dar i veckan.


Varför ett husdjur – eller varför inte ett husdjur?

Varför inte? Skulle inte leva ett fullvärdigt liv tror jag utan hund. Köpte min första när jag var 16 år och har inte varit utan sen dess.


Vilken är din hobby?

Hundarna och trädgården.


Favorit TV-program?

Frågeprogram, typ Postkoden, danska och svenska serier.


Gillar du att shoppa?

Definitift inte   


Vinter eller sommar?

Sommar utan tvekan   


Gillar du sådana här utmaningar?

Det är OK.

Av Kicki Fredlund - 5 februari 2014 09:28

Jag har nyss lyssnat på Pepparkakshuset av, en för mig ny deckarförfattare, Carin Gerhardsen.

Lite lagom spännande, men väl mycket sadistiska inslag, som jag har allt svårare att förlika mig med.


   

Del 1 i Hammarbyserien!

En måndag i november, klockan är fyra, det mörknar och blöt snö faller över Stockholm. På tunnelbanan sätter sig en framgångsrik trebarnsfar tillrätta med sin kvällstidning. I   fönstret ser han spegelbilden av en luggsliten typ som tycks stirra på honom. Syns det utanpå att han är lycklig? Stör det? I så fall kan han leva med det.
Tåget bromsar in, mannen gör sig beredd att stiga av. Han märker inte att den dystra figuren reser sig också han.
På kort tid inträffar flera bestialiska mord i Mellansverige. När kriminalkommissarie Conny Sjöberg vid Hammarbypolisen börjar ana att de hör ihop blir han iskall inombords. Det finns en människa därute vars drivkrafter är mycket personliga och som inte kommer att rygga undan för något.

Hammarbyserien är en ny deckarserie med täta intriger, storstadskänsla, vardagsliv och samtidspuls. Böckerna har ett persongalleri som garanterat kommer att stanna länge i läsarens minne.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards