Alla inlägg den 20 maj 2024

Av Kicki Fredlund - Måndag 20 maj 12:50




Domarens kritik för Maya skäms inte för sig. Hon är fortfarande fräsch och fin.


 


När Joanna kom med Maya i går kväll och även hämtade Bowie så blev det naturligtvis även kloklippning.


 

Här får Quick Step klovård.

 

Tidigare på dagen igår, så var det plötsligt ett våldsamt skällande på Onyx och Bowie ute på altanen.


   

Orsaken var ett rådjur som klev omkring i hallonhäcken och sen lugnt knallade vidare utan att bry sig så värst mycket om hundarna som väsnades på altanen.

 

 

I mitt trötta tillstånd har jag fortsatt att lägga pussel, det här blev klart igår.

 

I e.m ska jag med hela hundflocken till veterinären för vaccinering, kanska passar jag på att få ett pass utskrivet till Quick Step, om han nu flyttar till San José i USA.






Av Kicki Fredlund - Måndag 20 maj 09:43

Jag kunde ju inte åka till Gimo igår, vilket jag saknade mycket.


Men Maya skötte sig utmärkt på resan, med både stora och små hundar som Joanna hade med sig.


   

Tillsammans med Joanna så vann hon sin veteranklass med CK. Blev sen BIM veteran, Giselas championhane Joy Of WillyWonka blev BIR veteran.


Sen blev Maya 2:a Bästa Tik efter Giselas Cane Guardiano Fenomena, som tog sitt sista cert och blev champion. Grattis Gisela! Här står Tazzanow´s Gunnel i mitten, hon blev 3:a BT.

 

Nu får jag sikta in mig på en inofficiell utställning i Rättvik på söndag. Dit ska jav väl orka köra själv.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards