Direktlänk till inlägg 16 februari 2024

Trist.

Av Kicki Fredlund - Fredag 16 feb 10:47

Igår åkte jag och Gabriella till veterinären i Avesta och röntgade Onyx mage.


 

Hon är ju ganska så stor om magen.

 

 

Men röntgen visade att det bara var tre valpar, undrar vad som hänt med den fjärde?

 

Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att allt ska gå bra. Trist att det inte var fler. Det är flera spekulanter som blir utan, även om dessa tre valpar kommer som de ska.


Jag har ringt runt till olika veterinärer på morgonen för att förvissa mig om att Onyx kan få hjälp om det krisar när det är dags.


Under tiden får jag hålla nerverna i styr genom att lägga pussel och lyssna på ljudböcker.


 

Senaste pusslet har jag nyligen lagt klart. Marigt, men kul att lägga.

 

Gabriella, som åker till Ullared idag får titta efter nya pussel till mig.



 
 
Ingrid

Ingrid

Fredag 16 feb 14:19

Jag förstår att det var en besvikelse att Onyx bara väntar tre valpar. Nu får vi hoppas att allt går bra med de tre små liven.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Fredag 16 feb 18:38

Ja, nu får vi bara hoppas att det går bra med de tre som är där i magen.
Ha en fin helg du också!
Kram

 
Anki

Anki

Fredag 16 feb 15:12

Förstår att du är besviken att det bara är tre valpar ... håller tummarna att allt går bra, att de föds utan problem och att de är friska.
Pusslet såg svårt ut ... bra jobbat att du fixade det!
Ha en trevlig helg!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

Lördag 24 feb 11:23

Jag hade ju hoppats att de 4 vi såg på ultraljudet skulle varit kvar.
Ja, de där pusslen tar sin lilla modiga tid att lägga med alla pyttesmå detaljer, med de är kul att lägga dem.
Ha en fin helg du också!
Kram

 
geometry dash

geometry dash

Tisdag 20 feb 05:15

Jag är glad att du och Gabriella tog Onyx till veterinären och fick hans mage röntgad. Det är synd att det bara blev tre valpar, men det är bättre än ingen. Kanske var den fjärde valpen gömd eller för liten för att synas på röntgen. Jag hoppas att allt går bra för Onyx och hans valpar, och att du hittar bra hem åt dem. Du är en ansvarsfull och omtänksam hundägare.

http://https://geometrydash-free.com

 
geometry dash

geometry dash

Tisdag 20 feb 05:16

Jag förstår att du är nervös och orolig för Onyx födelse. Det är bra att du har ringt runt till olika veterinärer för att försäkra dig om att Onyx kan få hjälp om han har kris när det är dags. Du gör allt du kan för att stötta honom. Jag tycker att det är smart att man försöker hålla nerverna under kontroll genom att pussla och lyssna på ljudböcker. De är bra sätt att slappna av och distrahera dig själv. Jag gillar också att lägga pussel, de är roliga och utmanande. Jag tycker att ditt sista pussel ser bra ut, även om det är smutsigt.

http://geometrydash-free.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards