Direktlänk till inlägg 5 februari 2024

Åh, denna ishalka.

Av Kicki Fredlund - Måndag 5 feb 09:35

Att det varit några dagar med töväder har ju fört med sig att massor av snö försvunnit, men också att det är total isgata ute.


Nu är det lite kallare igen med mer lagom vintertemperatur på -5 grader.


Att gå promenad md hundarna har varit förenat med livsfara, dels så drar dom ouppfostrat i kopplet, dels har det blåst så kraftigt att men nästan blåst omkull på isgatan.


Igår var det så illa att jag fick vända och gå hem igen redan efter några hundra meter.


Häromdagen provade jag att gå på sjön, men fick ge upp, det var bara för halkigt.


Men hundarna trivs, som fisken i vattnet, oavsett halka eller andra hinder.


 

Maya, som snart fyller 10 år är lite lugnare ute.

 

           

Medan Onyx med gravidmagen far fram som en säl i snön och avslutar med att ruska på sig.

 

 

När man inte kan vara ute så kan man alltid lägga pussel, även om jag tröttnade på det här innan det var klart.

 

Ljudböcker avverkar jag i mängder, jag börjar få svårt att hitta nån ny som är bra, Tips kanske? Spänning, gärna psykologisk spänning.



 
 
Ingrid

Ingrid

Måndag 5 feb 14:49

Så roligt hundarna har det i snön! Men halka är inte trevligt. Här har vi barmark nu och jag önskar att det skulle fortsätta så, men det lär visst bli kallare nu igen, så rätt vad det är kommer det väl en ny snökanon.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Måndag 5 feb 16:42

Ja, hundarna har inget emot snön, om det inte är för kallt (från -15 ungefär).
Det har varit väl sandat, men töandet har smält snön över gruset, så halkan har varit för jäklig.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards