Direktlänk till inlägg 26 oktober 2023

Segt.

Av Kicki Fredlund - 26 oktober 2023 15:40

Det känns otroligt segt att komma igen.


Igår ringde jag till Vårdcentralen på morgonen och fick tid samma dag.


Läkaren tyckte att jag var ovanligt frisk för min ålder. Mina värden var som hos en ung man.


Att förkylningen tagit så hårt trodde läkaren berodde på att min kropp var nedsatt efter två operationer på mindre än ett halvår.


 

Jag har en blomma, minns inte vad den heter. Har haft den ute på altanen över sommaren, då har den blommat sparsamt med rosa blommor.


 

Nu har den ränt i höjden, tappat all färg på blommorna som nu är vita och blommar i massor.

 

 


 
 
Ingen bild

Ann-Marie

26 oktober 2023 21:25

Hej Kicki!
Blomman är en Nerium.
Hoppas du får känna dig pigg o frisk snart. Kram

Kicki Fredlund

27 oktober 2023 09:38

Hej!
Egentligen skulle blomman vara röd enligt etiketten när jag köpte den för ett par år sedan. Men den har bleknat för varje blomning för att nu vara helt vit.
Det går väldigt sakta, enligt mig, med tillfrisknandet. Inte gör det saken bättre att vi går mot vinter och mörker.
Jag hoppas att det är bra med dig!
Kram

 
Ingrid

Ingrid

26 oktober 2023 22:07

Här skulle jag tala om för dig vad den vackra blomman heter, men Ann-Marie hann före.
Fortsätt krya på dig och hoppas att krafterna snart vänder åter.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

27 oktober 2023 09:34

Jag har fått flera svar på FB om blommans namn, men jag har säkert glömt det snart igen.
Krafterna återkommer alldeles för sakta.
Kram

 
paula

paula

1 november 2023 23:36

Du är helt otrolig Kicki! Önskar jag hade hälften av din energi! Gör det så mycket om du också ibland känner för att softa en dag eller två, njut av livet ! Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

2 november 2023 09:41

Vad är det du missat?
Jag har ju varit helt däckad i 4 veckor sen Sundsvall. Börjar tro att det är covid eftersom tröttheten är så, just tröttsam.
Njuta av livet hoppas jag att jag kan göra när jag återfått orken.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards