Direktlänk till inlägg 17 november 2022

Första snön.

Av Kicki Fredlund - 17 november 2022 12:05

Eftersom det är plusgrader så kommer förhoppningsvis morgonens snö töa bort.


Vinterdäcken är inte på än, har tid för skifte den 23/11, vill kunna köra fram till dess.


Min förkylning verkar inte ha några planer på att gå över. Natten har varit jobbig med täppt näsa, trots nässpray innan jag la mig, och en jäkla rethosta som håller en vaken.


Jag fortsätter att göra så lite som möjligt, nu intalar jag mig att jag har rätt att vara lat just nu.


 

Mobilen tar usla bilder i stora rummet, med helt fel färg.

 

 

Onyx har kämpat med att plocka prylar ur leksakslådan. Till slut var hon nöjd när tuggbenen kom fram.

 

Igår fick jag tag på en elektriker, efter ett tips. Han var "på rull" i Hedemora så han var här på ett litet kick och kollade vad det var för fel, som gör att elementen inte blir varma.


Aggregatet som ska sköta det hela håller helt enkelt på att säga upp sig. Det är så gammalt att reservdelar inte finns att få tag på.


Just nu fungerar det, men det är bara en tidsfråga innan den säger upp sig för gott.



 
 
Ingrid

Ingrid

17 november 2022 13:57

Usch då vilken envis förkylning du råkat ut för. Hoppas att det ger med sig snart, för man blir ju så slut när man inte får sova ordentligt.
Krya på dig!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

17 november 2022 15:14

Den enda trösten i eländet är att jag varken haft feber eller värk i kroppen som vid en influensa.
Men som du skriver så är det jobbigt att inte få sova ordentligt.
Tack! Det ska väl gå över till slut.
Kram

 
paula

paula

18 november 2022 00:23

Men asch då, alltid är det något.
Jag har gått och nyst hela dagen så det är väl dags här också nu. Fast jag vill inte. Krya på dig nu!
Kram Paula

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

18 november 2022 09:09

Hoppas att ditt nysande är över nu, att du slipper att bli förkyld. Men du har ju också träffat småbarn och vi klarar sällan deras bacilusker.
Även om jag inte känner mig så värst sjuk, så är det jobbigt med detta snorande och hostande.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards