Direktlänk till inlägg 30 maj 2022

Ordselfie nr 22 stafett

Av Kicki Fredlund - 30 maj 2022 08:51

Selfie med ord startades av Aina på bloggen Klimakteriehäxan och i hela 17 veckor hittade hon på nya utmanande frågeställningar till oss deltagare i den här lite svåra men roliga utmaningen.


Nu hjälps vi åt med frågorna och denna vecka är det  Ditte https://dittemitti.se/nast-sista-strackan-selfie-22/ som står för selfien.

Som vanligt ska svar 2 börjar med sista bokstaven i svar 1 osv.

Det går bra att bara svara med ett ord men lika bra att även utveckla svaret med en förklaring. Här får man göra som man själv vill.


Näst sista sträckan i den här omgången av ordselfies. 


1. Stjärntecken där jag är född: Stenbocken

2. Något/någon som gör/gjort mig glad: När det går bra för mina valpköpares hundar. Tidigare också när sålda hästar gick bra på travet.

3. Uttråkad. Av vad? Reklam på TV, när den varken är rolig eller fyndig.

4. Styrka/egenskap hos mig som jag uppskattar: Mångsidighet, har inte varit rädd för att prova på nya saker. Tyvärr har det avtagit med åldern.

5. Egenskap hos mig som jag är mindre förtjust i: Tjatighet, speciellt på min man.

6. Något som intresserar mig: Tävlingar, frågesporter, trav, hundsport.

7. Tid. Vad lägger jag gärna tid på? Resor till hundutställningar.

8. Önskan/önskningar inför sommaren: Regn bara på nätterna, lagom med sol och värme om dagarna.

9. Något som känns somrigt: Nakna be(det kunde stått nyrakade ben)

10. Vad vill jag lära mig: När jag borde hålla tyst.

11. I en vänskap värdesätter jag: Tillit, ärlighet.

12. Något jag kan rekommendera. Trädgårdsskötsel. Önskade bara att min kropp också hade velat vara med.


Nästa vecka är det  “Mrs Calloway” med bloggen “A room of my own” som tar slutsträckan i denna selfie stafett innan sommaruppehållet



 
 
Ingrid

Ingrid

30 maj 2022 10:09

Så bra du fick till den här selfien, precis som vanligt.
Ha en fin måndag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

30 maj 2022 10:17

Tack!
Den var ovanligt lätt, tack vare att bokstäverna passade in rätt bra. Svaren ger nog en ganska bra bild av mig.
Ha en bra dag du också.
Jag ska vara hos sjukgymnasten om en timme. Jag vet inte vad han vill, men jag har fått en kallelse.
Kram

 
Ditte

Ditte

30 maj 2022 10:14

Roligt att du är med! Och så fint du fick ihop ordflätan! Jag nickar igenkännande till flera av dina svar. De passade in även på mig även om det bokstavsmässigt inte blev så hos mig.
Önskar dig en bra vecka och en fin start på juni.

http://https://dittemitti.se

Kicki Fredlund

30 maj 2022 18:11

Den här gången hade jag tur med hur bokstäverna hamnade, så det blev ganska lätt att hitta svar (även ärliga).
Ha en fin start på juni du också!

 
A Room of my own

A Room of my own

30 maj 2022 11:41

bra svar. men män behöver tjatas på så det kan du fortsätta med. reklamen på TV kan en bli galen på. jag fattar ofta inte vad reklamen gäller så det är tämligen bortkastat
https://mrscalloway.blogspot.com/2022/05/selfie-22-2022.html

http://mrscalloway.blogspot.com

Kicki Fredlund

30 maj 2022 18:09

Det beror väl lite på hur mycket man tjatar. Min man börjar dessvärre bli lite dement, så jag borde tjata mindre, han rår ju inte för sin glömska (oftast).

 
Primrose

Primrose

31 maj 2022 11:39

Förstår att det är viktigt att valpar kommer till bra hem. Nu försvann kommentaren jag påbörjade. Bra ordfläta ,-)
Regn bara på nätterna, det hade vi ett tag, men nu regnar det dygnet runt! ,-)
Skulle önskat att jag varit modigare och vågat provad på mer än vad jag gjort!
Ha det fint Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Kicki Fredlund

31 maj 2022 19:06

Vad retligt att kommentaren försvann. Det är så frustrerande när man måste börja om.
Ja, valparnas framgångar både i vardag och tävling är väldigt glädjande.
Ha det bra du me'!

 
paula

paula

31 maj 2022 18:13

Haha, jag får inte visa mig i kort variant av byxor eftersom jag inte rakar benen. Jag tycker det är min ensak! Berra är tålig om du tjatar på honom, men lite gulligt att du själv vet om det! Trädgårdsskötsel står högt i kurs hos dig. Hundavel och utställningar har berikat ditt liv i många år, hundar har berikat mitt liv också i flera år nu, fast bara som sällskap. Det här fixade du galant, med stor självkännedom, Kram!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

31 maj 2022 19:04

Nä vem har sagt att man måste raka benen, men att vara barbent är helt OK.
Du såg att den här selfien var ganska mycket jag.
Har man kommit upp i min ålder så borde man ju även ha självkännedom.
Kram

 
BP

BP

31 maj 2022 20:29

Bra jobbat!
Precis som Paula rakar jag inte benen heller. Men då jag har åderbråck är risken att jag går i kjol/klänning/kortbyxor obefintlig;-)
Trädgårdsskötsel precis som hundavel är ju två hobbyn, och du verkar tycka om båda. Så det är bara att fortsätta:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Vilt og vakkert

Vilt og vakkert

7 juni 2022 08:08

Heisann, litt sent svar, den likevel....s etter stor pris på ærligheten din. Jeg er ikke noe konkurransemenneske, men fint at noen har den egenskapen, nakne bein er absolutt et sommertegn. Å irritere seg er svært vanlig, særlig når noen hele tiden avbryter en samtale som både du og jeg gjør altfor ofte (har jeg hørt av mine sønner!!!)
Ha fine sommerdager med regn om natta ;:OD)

http://https://viltogvakkert.blogspot.com

Kicki Fredlund

7 juni 2022 10:57

Jag brukar också vara sen med mina kommentarer ibland.
Ärligheten kan vara till nackdel ibland, då jag har svårt att inte säga vad jag tycker.
Ja, fina sommardagar ser vi fram emot nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards