Direktlänk till inlägg 24 juli 2020

Mera blåbär

Av Kicki Fredlund - 24 juli 2020 13:28

Det svala vädret har gjort att hundarna har kunnat följa med till skogen i mina bärplockarvändor.


Vädret gör också att det är betydligt lättare att plocka när man slipper svettas så hemskt.


Igår åkte jag och hundarna till annan skog, egentligen för jag ville titta efter kantareller, men dom lyste med sin frånvaro.


   

Uppkäftig Onyx åker på en åthutning av mormor Triss. Det märks att Triss inte mår så bra, för hon är lättirriterad på både Onyx och Maya.

 

 

Idag fick jag med mig Berra till skogen, det var första gången på mer än en vecka.

 

Han är äntligen bättre i ryggen, men har problem med yrsel.


Berra gick sin kilometerrunda och tog Triss med sig, medan jag plockade blåbär och hade de andra två med mig.


I morse direkt efter frukost åkte vi till Hedemora för att handla. Skulle bl.a köpa hundmat på Granngården, men dom hade inte öppnat än, dom bukar ju öppna kl 7, men kanske är det sommartid, för de öppnade kl 9, så vi fick ta de andra affärerna först.


Igår plockade jag årets första hallon, de ser ut att bli både stora och många på hallonhäcken.


Så gott med en tallrik hallon och blåbär med gräddmjölk på.


Nu ska jag ut och klippa gräset på framsidan, det växer fortare där än på baksidan.


Sen är det dags för nån sorts mat innan jag ska rensa dagens blåbär.



 
 
Ingrid

Ingrid

24 juli 2020 15:47

Det fanns hallon när jag var på Stenhuse nu i veckan, men jag valde bigarråer i stället.
Så roligt att Berra orkade vara med i skogen.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

24 juli 2020 16:49

Ja, nu är det bara att plocka hallon varannan dag allt eftersom dom mognar och fylla frysen. Jag har kvar sen förra året, men jag får väl göra hallonsaft om det blir för mycket.
Jag får använda mig av lite övertalningsförmåga för att få ut honom. Men ingenting blir bättre av att bara sitta stilla.
Ha en skön helg du också!
Kram

 
paula

paula

24 juli 2020 22:35

Berra är verkligen strong som följer med o går trots sina krämpor. Han blir ju kanske inte sämre av att röra på sig, men det känns ju motigt när man inte mår så bra.
Blåbär ja, vi har bärplockare här nu som aldrig tidigare. Våra "gamla" bärplockare från Ukraina har inte anlänt, istället har vi fått polacker som kommit med hela tjocka släkten, massor av ungar som härjar runt överallt. Idag körde en bil ner bakom grannens hus i en slänt där de parkerade bilen och gick ut och började plocka bär,,.,,på grannens tomt!
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

25 juli 2020 09:24

Vissa dagar mår han för dåligt, men annars fär jag oftast med Berra ut.
Men herrejösses! Plockade dom blåbär på en tomt.
Ja, här var det ju nån som åberopade allemansrätten när don plockade jordgubbar i en odling.
Hitintills har jag varit ensam i skogen med mina blåbär, det är jag glad för.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards