Direktlänk till inlägg 22 juli 2020

Utställningsträning igår. Barnbarn här idag.

Av Kicki Fredlund - 22 juli 2020 19:36

Igår hade vi en dag utan en endaste regnskur. 


Kl 18 hade jag blivit inbjuden av Suzanne till utställningsträning som skulle hållas här i byn.


Skam till sägandes så glömde jag bort det, åkte i stället halv 6 för att titta efter hjortron på en myr, men det fanns inte ett enda. Jag plockade i stället ett par liter blåbär.


När jag kom hem 18,30 så ringde Suzanne och undrade var jag höll hus om jag glömt eller?


Orsaken till att jag glömde var nog att jag räknat med att Cissi och Martin skulle komma hit när dom var på väg tillbaka till Göteborg och jag skulle inte hinna med nån utställningsträning.


Men nu blev det aldrig av att Cissi och Martin kom.


Eftersom träffen var väldigt nära, så tog jag bilen och kom dit strax efter halv 7.


 

Suzanne var där med sin Anna, som ju Onyx känner sen tidigare.

 

 

Jag var förvånad att det var så många som var där.

 

   

Min träning bestod bara i att vara där med Onyx, men vi brydde oss inte om nån ringträning. Men att hitta gamla vännen Barbro på plats gjorde ju att det blev prat en timme.

 

  

Onyx vill komma upp i mitt knä.

 

Idag åter en dag utan regn, blåsigt, men lite varmare än dan innan.


Det blev ingen tur till skogen på morgonen, i stället rensade jag bären som jag plockat kvällen innan.


Skogsturen och bärplockningen blev i stället mot kvällen då jag tog hundarna med mig och åkte till annan skog. Lika mycket blåbär där.


Halv 2 kom Felix och Kelsey på middag. Det blev da capo av fredagens mat, fläskytterfilé, färskpotatis och svampsås.


Vi fick glädjande besked, Felix och Kelsey hade förlovat sig i maj. Och de väntades smått till våren. (hoppas att det var OK att jag läcker ut nyheten).


 

Åter fick vi hålla oss utomhus, vi fick vara nöjda med att det inte regnade.

 

Felix försökte hjälpa mig med min nyinköpta mobiltelefon. Jag vill ju föra över allting från den gamla.


Nu lyckades inte det, så jag får vända mig till supporten i morgon. 


Jag köpte mobilen i måndags via nätet, igår hade jag den här. Ibland går det undan, även för PostNord. Leverans vid dörren.


Jag har bytt från en Sony till en Samsung. Jag hoppas nu att jag ska kunna skaffa mig de appar, som gamla telefonen inte haft plats för.


Bara en sån sak att kunna lyssna på ljudboken via mobilen. Jag hade den med mig till skogen ikväll kunde lyssna på boken medan jag plockade blåbären.




 
 
Ingrid

Ingrid

23 juli 2020 09:44

Grattis till den nya mobilen! Eva tjatar på mig att jag ska köpa en Samsung, men jag är såååå nöjd med min HTC och än så länge räcker den för mina behov. Jag försöker rensa program och hämtningar som jag inte använder.
Ha en skön torsdag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

23 juli 2020 16:36

Jag har länge velat ha en ny, så skönt att nu kunna lyssna på en ljudbok både i bilen och i skogen om jag vill.
Men än kan jag inte ringa med den, för simkortet sitter kvar i gamla telefonen.
Jag behöver också hjälp att flytta över kontaktlista m.m
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards