Direktlänk till inlägg 17 juli 2020

Ännu varmare än igår.

Av Kicki Fredlund - 17 juli 2020 10:37

Redan kl 9 var det +21 grader. Då hade jag varit i skogen i en halvtimme och plockade blåbär.


P.g.a värmen hade jag bara Maya med mig, hon är den av dom som tål värmen bäst och jag ville inte att dom skulle springa omkring medan jag plockade.


 

Kamouflerad  Maya i riset. Jag tror sällan, eller kanske rent av aldrig, att jag sett såå mycket blåbär som i år.

 

 

Varför stå, när man kan ligga och äta bären?

 

45 minuter hade jag plockat 4 liter. Tyvärr tar det åtskilligt längre tid att rensa dom. 


Men jag sitter ute under paviljongens tak och lyssnar på ljudbok under tiden.


Jag har efter moget övervägande (dom är ju så dyra) kommit på att jag måste köpa en ny mobiltelefon.


Jag är så less på att det inte finns plats att lägga in den minsta lilla app. Om man ändå kunde ta bort dom (för mig) helt onödiga programmen som finns från början. Dessutom är den helt värdelös att fotografera med.


Kom gärna med tips om en telefon som tar bilder med bra skärpa och färgåtergivning.



 
 
Ingrid

Ingrid

17 juli 2020 15:31

Jag har varit och plockat ett par portioner blåbär i dag minsann. En portion som efterrätt på lunchen och en till kaffet.
Så bra att du ska du bestämt dig för att skaffa dig en ny mobiltelefon. Hoppas att du hittar någon bra modell!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

17 juli 2020 15:43

Idag gick det väldigt bra att plocka bären, trots att ryggen ganska ofta protesterar, men då reser jag mig upp och promenerar en liten bit, det är ju så gott om bär att jag kan stanna upp var som helst, annars lämnar man ju inte gärna ett ställe där dom finns.
Ja, nu måste jag bara skaffa en ny mobil, trots att jag egentligen inte har råd, men jag har sålt växter på Tradera för ett par tusen i vår, så dom pengarna kan jag ju med gott samvete lägga i mobilpotten.
Kram

 
Herr Nilsson Fru

Herr Nilsson Fru

17 juli 2020 22:18

Mums för blåbär. Men jag ser till så att de som säljer, överlever 😊
Jag har Samsung mobil och den tar jättebra bilder, jag använder ingen
annan kamera nu mera. Konstigt du inte kan ta bort appar och lägga till
verkar skumt. Jag har hur många som helst (lätt överdrivet) har aldrig haft problem.
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

18 juli 2020 10:39

Förr plockade jag och sålde, nu nöjer jag mig med att plocka åt oss själva.
Det är så otroligt lite minne på min mobil och jag har inte speciellt många appar. Det går ju tyvärr inte att ta bort de som medföljer i telefonen, trots att jag inte har nåt intresse av de flesta av dom.
Förutom de nödvändiga till banken, bank-id och swich, så är de enda "nöjesapparna" jag har Runkeeper, WordFeud och facebook.
Jag lutar åt att det blir en Samsung.
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards