Alla inlägg den 17 augusti 2018

Av Kicki Fredlund - 17 augusti 2018 18:12

Att det blir dagliga skogsturer nu, det hör verkligen till årstiden.


Visserligen är vi ofta i skogen med hundarna, men i svamptider blir det så mycket mer.


Idag kom vi visserligen iväg ganska sent, för jag hade tid hos sjukgymnasten kl 1. Sen handlade jag thaimat på vägen hem, så jag slapp laga mat. 


Berra fyller år idag, jag gjorde det enkelt för mig med att varken laga mat eller baka tårta. Det blev skogen i stället.


 

Hundarna hade fått bada på f.m Jag badar dom ganska ofta, Triss för att hon fäller hår som en galning och Maya p.g.a hennes allergi.

 

Vi började med att åka till en skog där vi hittade mycket svamp förra året, men den här gången fanns inte en enda en.

 

   

Dessutom var det otroligt svårframkomligt p.g.a enorma mängder vindfällen. Träden låg som plockepinn var man än skulle fram.

 

Vi förflyttade oss till mer kända marker och plockade åter massor av Karl Johan, som jag nu ska ägna kvällen åt att rensa.

 

 

Jag har plockat fram den stora hembyggda svamptorken, för den lilla hinner inte med att torka i den takt som vi plockar.


Säsongen brukar dessutom vara ganska kort för Karl Johan, så man lär ju passa på medan dom finns. 


Min getingstuckna hand är nu återställd, lite svullen än, men ingen klåda.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards